رئیس کل بانک مرکزی عصر امروز(شنبه) در مراسم دیدار نوروزی با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها، انسجام شبکه بانکی برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را خواستار شد.
کد خبر: ۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱        02 April 2016
به گزارش ایرنا ولی الله سیف در این مراسم با حضور اعضای هیات عامل بانک مرکزی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها و موسسه های اعتباری، با تاکید بر اهمیت سال 1395 در اقتصاد کشور، گفت: با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بنابراین نقش نظام بانکی در تحقق این شعار، حیاتی است. در این خصوص بانک ها باید با هماهنگی و انسجام بیشتر و موثرتر در مسیر تحقق این مهم گام بردارند.
 وی با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع محدود، اصل مهم تحقق اهداف امسال است، افزود: هدایت منابع به سمت بخش های مختلف اقتصادی باید با دقت بالایی انجام شود و منابع به بخش هایی اختصاص یابد که بیشترین بهره وری را برای اقتصاد کشور داشته باشد.
رئیس کل بانک مرکزی به تقویت انسجام شبکه بانکی اشاره کرد و از بانک ها خواست هماهنگ با سیاست های بانک مرکزی برای تحقق شعار امسال حرکت کنند.
وی همچنین از همکاری و هماهنگی بانک ها در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.
رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه نرخ سود مناسب در یک اقتصاد سالم با فاصله اندکی از نرخ تورم قرار دارد، خاطرنشان کرد: روند کاهشی نرخ تورم ادامه دارد، بنابراین نرخ سود بانکی نمی تواند فاصله زیادی با این نرخ داشته باشد و شبکه بانکی باید در این زمینه اراده کرده و در این مسیر و در زمان مناسب، پیشقدم باشد.
 

برچسب ها: سیف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: