روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه خود ادعا کرد که در میان نهادهای قدرت در ایران بر سر نحوه اداره کشور اختلاف به وجود آمده است.
کد خبر: ۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴        02 April 2016
به گزارش عصرخبر ، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارش اخیر خود به نقل از منابع آگاه ایرانی و عراقی نزدیک به احزاب و گروه های شیعه در عراق می نویسد: ایران با بحران مدیریت کشور پس از برگزاری انتخابات اخیر پارلمانی مواجه شده است.

  در انتخابات اخیر پارلمانی در ایران اصلاح طلبان پیروز شدند.

الشرق الاوسط در ادامه به نقل از منابع آگاه خود مدعی می شود که نتیجه انتخابات مجلس در ایران به ایجاد بحران میان مقامات ارشد ایران منجر شده است.

بر اساس این گزارش، یک سیاستمدار ارشد عراقی ساکن لندن، در این باره می گوید که بر اساس اطلاعاتی که به دست وی رسیده است، اصلی ترین دلیل تعویق سفرهای خارجی روحانی به اتریش و عراق مسائل امنیتی نیست بلکه  اختلافات به وجود آمده میان وی و رهبر ایران منجر به آن شده است که رئیس جمهوری ایران به استعفا از سمتش فکر کند.

این سیاستمدار عراقی در ادامه ادعاهای بی پایه و اساس خود می افزاید: اطلاعاتی به دست ما رسیده است که می گوید رهبری ایران محمد جواد ظریف، وزیر خارجه این کشور را به خیانت به ایران به نفع غرب متهم کرده است.

الشرق الاوسط در ادامه پا را فراتر می گذارد و مینویسد: اختلاف نظر میان روحانی و رهبری ایران پس از اعلام اجرای توافق هسته ای و روابط رئیس جمهوری این کشور با کشورهای غربی آغاز شده است.

این گزارش در ادامه ادعاهای خیالی خود می نویسد:  منابع ایرانی تاکید کردند که تعویق سفر روحانی به چند کشور خارجی به دلیل ناتوانی تلاش های دولت وی در زمینه سیاست خارجی، توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها صورت گرفته است.


برچسب ها: روحانی ، استعفا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: