رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم رییس جمهوری درباره لغو سفر به کشور اتریش تصمیم درستی بود.
کد خبر: ۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶        02 April 2016
به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار نوروزی با مدیرعامل و تحریریه پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران با تبریک سال جدید و آرزوی توفیق برای مدیران و خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: گاهی اخبار شفاف و روشنی در برخی امور توسط رسانه ها منتشر نمی شود که نمونه اخیر آن لغو سفر رییس جمهوری به اتریش بود.
وی به بی توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رییس جمهوری مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر دکتر روحانی به این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم.
وی افزود: رییس جمهوری به درستی تصمیم بر لغو سفر به اتریش گرفت، اما برخی رسانه ها با طرح مسائل ابهام آمیز و غیرشفاف موضوع را نوع دیگری جلوه دادند.
رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رسانه هایی که سخن رییس جمهوری اتریش مبنی بر «نبود مخاطرات امنیتی در سفر دکتر روحانی به این کشور» را بر سخنان مسئولان و منابع داخلی ترجیح دادند، گفت: معتقدم اگر در جایی مشکلی بوجود می آید باید توسط رسانه ها برای افکار عمومی باز شود تا مسائل حاشیه ای بوجود نیاید، لغو سفر رییس جمهوری به اتریش نمونه این مسئله است.
لاریجانی ادامه داد: براساس اخبار دریافتی زمینه سفر از نظر امنیتی وجود نداشت، ولی در داخل برخی رسانه ها با استناد به سخنان رییس جمهور اتریش گفتند «مشکل امنیتی» در این کشور وجود نداشت.
وی یادآور شد: البته شاید منظور رییس جمهوری اتریش فقدان ناامنی از ناحیه داعش در این کشور بوده باشد، ولی برخی در داخل مسئله را طور دیگری مطرح کردند و موجب تاثیر منفی بر افکار عمومی داخلی شدند در حالی که اصلی ترین وظیفه رسانه علاوه بر اعلام خبر باید صحت و درستی آن باشد تا در داخلی ابهامی بوجود نیاید.
نماینده مردم قم در مجلس نهم با یادآوری مطلب منتشر شده توسط وزیر بهداشت و درمان در صفحه تلگرام شخصی اش درباره لغو سفر به اتریش و تایید آن افزود: وی سخن درستی را اعلام کردند؛ البته بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. رییس جمهور تصمیم درستی مبنی بر لغو سفر گرفت. وقتی در سفری به طراز امنیتی از سوی کشور دعوت کننده به همه جهات توجه نمی شود، میهمان باید تصمیم درستی بگیرد که رییس جمهوری چنین کرد.
لاریجانی ابهام در اطلاع رسانی را موجب ایجاد نوعی سرگردانی در افکار عمومی دانست و خواستار پایبندی رسانه های ابهام آفرین به اخلاق حرفه ای شد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رییس جمهوری اتریش قرار بود ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه جاری به این کشور سفر کند، اما این سفر در آخرین لحظات لغو شد.
پایگاه اطلاع رسانی دولت دلیل لغو سفر را دلایل امنیتی و برای تامین شرایط مطلوب تر در خصوص برنامه و توافق های مورد نظر دو کشور با هماهنگی میزبان که در زمان مناسب انجام خواهد شد، اعلام کرد.

**پیشینه طرح ها و لوایح مجلس توسط خبرگزاری خانه ملت بررسی کارشناسی شود
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز در دیدار نوروزی با اعضای تحریریه خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر این که این مجموعه در سال گذشته خوب کار کرده است، اظهار داشت: خبرگزاری خانه ملت، برای قوه مقننه رسانه مستندی است. ممکن است رسانه های دیگر به لحاظ حجم خبر از این رسانه تولید بیشتری داشته باشند ولی مهم این است که این خبرگزاری ویژه اخبار پارلمان ایران است و هر کسی خبر مستندی بخواهد باید به این سایت مراجعه کند.
وی افزود: معمولا بخش خبرنگاران و هنرمندان در کشور سامان مناسبی ندارد و از حیث سوابق و آینده شغلی وضعیت خبرنگاران شبیه هنرمندان است
رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیر مسئول خانه ملت تاکید کرد: پیگیری کنید وضعیت مناسب محقق شود .
لاریجانی همچنین گفت: کاری که می توان انجام داد که در رسانه های داخلی نمونه آن وجود ندارد این است که اخبار پارلمان های دنیا منعکس شود. در پارلمان های دنیا تصمیمات مهمی گرفته می شود، که در داخل کشور انعکاسی پیدا نمی کند، اگر خبرگزاری خانه ملت بتواند این اخبار را پوشش دهد می تواند مفید واقع شود.
وی ادامه داد: به طور مثال می توان زمانی که قانون مهمی در یکی از پارلمان های دنیا تصویب می شود ، جزییات و چرایی آن را منعکس کرد. این تصمیمات هم برای داخل کشور مهم است و هم نمایندگان مطلع می شوند همکارانشان در سراسر دنیا چه تصمیمانی می گیرند.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: خبرگزاری خانه ملت می تواند در انعکاس اخبار و تجربیات دیگر کشورها در زمینه مسائل اقتصادی و امور مربوط به تسهیل و تقویت سرمایه گذاری فعال باشد که در صورت لزوم مطالعه این دست از مطالب برای نمایندگان نیز مفید خواهد بود.
لاریجانی توصیه کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ۱۵ نفر نمایندگان مجلس می توانند در هر زمینه ای طرح ارائه کنند.خوب است کاوش شود که چرا این طرح ارائه شد و بر اساس چه نیاز و مطالعه ای چنین اقدامی صورت گرفت. بررسی شود آیا زمینه اقتصادی و اجرایی برای این طرح دیده شد است یا خیر.
وی ادامه داد: نوشتن طرح با ۱۵ نفر کار سختی نیست اما عقبه آن خیلی مهم است. بررسی این چنینی طرح ها باعث می شود که ما نمایندگان آرام آرام یاد بگیریم برای ارائه طرحی مطالعات زیادی داشته باشیم.
رییس مجلس خاطرنشان کرد:خبرنگاران خانه ملت می توانند جستجوگر باشند و ضمن اینکه بررسی می کنند پیشنه طرح های چیست به صورت مستمر کار را به لحاظ فکری جلو ببرند.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با ارزیابی خبرگزاری خانه ملت گفت: ساختار سایت جای کار دارد و باید با متخصصین کار مشورت کرد تا میزان جذابیت سایت به لحاظ هنری افزایش یابد. باید دید خوراکی که تهیه می شود چگونه به لحاظ هنری جذاب می شود. چرا که اولین نکته ای که باعث می شود فردی جذب رسانه شود ساختار هنری کار است.
وی همچنین بر لزوم استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای انتشار و توزیع بهتر اخبار در این خبرگزاری تاکید کرد.
مدیر کل روابط عمومی و امور فرهنگی مجلس و مدیر مسئول خبرگزاری خانه ملت در این دیدار نوروزی ضمن تبریک سال جدید گزارشی از وضعیت این رسانه ارائه کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: