با پایان سال 1394 و آغاز سالی دیگر حالا می توان نگاهی به یکسال گذشته مجلس شورای اسلامی داشت. مجلسی که با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود. گاه درگیر حاشیه ها می شد و اتفاقات صحن علنی آن تیتر جراید می شد و گاه چند روزی در سکوت می رفت و خبری از آن نبود.
کد خبر: ۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹        02 April 2016
با پایان سال 1394 و آغاز سالی دیگر حالا می توان نگاهی به یکسال گذشته مجلس شورای اسلامی داشت. مجلسی که با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود. گاه درگیر حاشیه ها می شد و اتفاقات صحن علنی آن تیتر جراید می شد و گاه چند روزی در سکوت می رفت و خبری از آن نبود.

به گزارش خبرنگار اطلس خبر، طی یکسال 1394 مجلس نهم با اتفاقات خوب و بدی همراه شد؛ از تصویب برجام که بسیاری آن را بهترین اتفاق یکسال مجلس شورای اسلامی می دانند تا بوجود آمدن درگیری در نطق سخنرانی علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس. 

چندی پیش چند تن از نمایندگان مجلس نهم از بهترین و بدترین اتفاقات مجلس از نظر خود گفتند. تصویب برجام از نظر اغلب آنها بهترین اتفاق مجلس شورای اسلامی در سال 94 بود.

غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و آران در مجلس و همچنین سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بهترین اتفاقی که در مجلس افتاد را تصویب برجام دانست. وی همچنین بدترین اتفاق پیش آمده در مجلس را درگیری هنگام نطق علی مطهری دانست.

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت نیز تصویب برجام را بهترین اتفاق مجلس در سال گذشته می داند و از نظر او بدترین اتفاق نیز مشکل بیکاری و معیشت بوده است.

محمد علی اسفنانی نماینده فریدون شهر، عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس نهم نیز تصویب برجام را بهترین اتفاق در یکسال گذشته می دانند.
گفتنی است  اسفنانی بدترین اتفاق یکسال گذشته را در مجلس شورای اسلامی درگیری با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه می داند. موضوعی که بسیار بحث برانگیز شد و همچنین ویدئویی از جنگ کلانی کوچک زاده نماینده مردم تهران و وزیر امور خارجه در هنگام خروج از صحن اصلی منتشر شد و حواشی بسیاری را بوجود آورد.

همچنین عزیزی و بیاتیان بدترین اتفاقات مجلس را به ترتیب، درگیری گروه های سیاسی در مجلس و سوء استفاده از امضاهای نمایندگان بر ضد برجام خواندند.

محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس، قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام را بهترین و فوت آقایی رئیس فقید کمیسیون عمران مجلس را بدترین اتفاق پیش آمده در مجلس طی سال 94 خواند.
 
اما دیگر نمایندگانی هم بودند که نظرات نسبتا متفاوتی در این باره داشتند. بهرام بیرانوند نماینده پرحاشیه بروجرد در مجلس نهم بهترین اتفاق سال را قانون الزام دولت به حفظ دستآورد هاو حقوق هسته ای خواند و بدترین اتفاق پیش آمده را اجازه اجرای برجام به دولت دانست. گفتنی است این نماینده طی بحث های مجلس بر سر موضوع هسته ای مواضع تندی در برابر دولت و به خصوص وزیر امور خارجه اتخاذ کرد.

به گزارش اطلس خبر، اتفاقات خوب و بد در تمامی ادوار مجلس شورای اسلامی رخ داده است. این اما بسته به نوع نگاه نمایندگان دارد. نمایندگانی که می توانند با اتخاذ تصمیمات درست و منطقی موجب آرامش در خانه ملت شوند و با اتخاذ رفتار ها و تصمیمات غلط تشویش و ناآرامی را به خانه ملت بیاورند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: