وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلان کرد که هدف رشته حملات و انفجارهای تروریستی روز گذشته در سوریه که گروه داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، خرابکاری در روند صلح این کشور بوده است.
کد خبر: ۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹        22 February 2016
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو،در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: جنایت های بی رحمانه افراط گرایان، ترساندن مردم صلح جو، آسیب رساندن و تخریب تلاش ها برای رسیدن به راه حل سیاسی درازمدت برای بحران سوریه به نفع همه مردم این کشور و تلاش ها به منظور پایان دادن به خشونت و خونریزی در سوریه بوده است.
کنشگران سوریه اعلام کردند که مجموع شمار تلفات انفجارهای روز یکشنبه در «زینبیه» در جنوب دمشق و «حی الزهرا» در شهر حمص، به 184 نفر افزایش یافته است.
 گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گزارش داد: شمار کشته های 4انفجار در منطقه زینبیه دمشق به 120 نفر رسید.
این گروه افزود: شمار کشته های حملات تروریستی در محله حی الزهرا در شهر حمص نیز به 64 نفر رسید که درمیان آنها 59 غیرنظامی از جمله 11 زن و همچنین 10 نظامی ارتش سوریه حضور دارند و هویت 11 نفر دیگر هنوز مشخص نشده است.
دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: آمار قربانیان انفجارهای تروریستی در این دو منطقه به دلیل وخامت حال زخمی ها رو به افزایش است.
به گفته منابع سوری، تروریست ها ابتدا یک دستگاه جرثقیل را پس از ورود به محله الزهرا در شهر حمص منفجر کردند و سپس یک خودروی بمب گذاری شده در همان محل منفجر شد.
این دومین انفجار خونین در محله الزهرا شهر حمص طی یک ماه اخیر است که تروریست ها غیر نظامیان و زنان و کودکان را در محله های مسکونی هدف قرار می دهند.
ششم بهمن گذشته نیز دو انفجار شدید در همین خیابان و در منطقه مسکونی حی الزهرا روی داد که بر اثر آن دست کم 22 نفر کشته و بیش از 100تن دیگر زخمی شدند.
همچنین بعداز ظهر دیروز نیز چهار انفجار تروریستی انتحاری در منطقه زینبیه دمشق رخ داد که هدف اصلی این حملات بیمارستان الصدر در خیایان «التین» در منطقه زینبیه بود.
حدود 70 نفر نیز در 3 انفجار انتحاری همزمان 31 ژانویه (11 بهمن) در همین منطقه، جان خود را ازدست دادند.
بالا -

برچسب ها: مسکو ، دمشق ، حمص
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: