علی مطهری، دومین نفر لیست منتخبین مردم پایتخت از تشکیل فراکسیونی برای مستقلین در مجلس آینده خبر داده است. این در حالی است که لیست مورد حمایت او در تهران موفقیت چندانی پیدا نکرد و البته در کل کشور مستقلین زیادی به بهارستان راه یافتند که حالا به احتمال زیاد همراه با علی مطهری قصد تشکیل فراکسیون مستقلین مجلس را داشته باشند.
کد خبر: ۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱        30 March 2016
علی مطهری، دومین نفر لیست منتخبین مردم پایتخت از تشکیل فراکسیونی برای مستقلین در مجلس آینده خبر داده است. این در حالی است که لیست مورد حمایت او در تهران موفقیت چندانی پیدا نکرد و البته در کل کشور مستقلین زیادی به بهارستان راه یافتند که حالا به احتمال زیاد همراه با علی مطهری قصد تشکیل فراکسیون مستقلین مجلس را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اطلس خبر، انتخابات هفتم اسفند 94 نیر مثل بسیاری از انتخابات های گذشته با رقابت دو جناح اصلی کشور، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برگزار شد و البته آنچه که از نتایج بدست آمده در کل کشور برمی آمد پیروزی مستقلینی بود که بیشتر مورد حمایت اصلاح‌طلبان بودند. یکی از همین مستقلین نزدیک به جریان اصلاحات، علی مطهری نماینده مجلس نهم و منتخب مردم تهران در مجلس آینده بود.

او که خود را در مسائل سیاسی جلوتر از اهداف اصلاح‌طلبان و در مسائل فرهنگی جلوتر از اهداف اصولگرایان می داند با انتشار لیستی تحت عنوان صدای ملت از بیست تن از کاندیدا های انتخابات حمایت کرد. گفتنی است 10 نفر از افراد حاضر در فهرست صدای امید با لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان مشترک بود.

حالا و بعد از راه یافتن علی مطهری به مجلس احتمال زیادی می رفت تا وی در تشکیل فراکسیونی متشکل از اصلاح‌طلبان و مستقلین نزدیک به جریان اصلاحات همراه  با اصلاح‌طلبانی باشد که خود از چند نفر از آنها در لیست امید حمایت کرده بود و همچنین مورد حمایت آنها قرار گرفته بود. اما وی در روز سه شنبه و طی مصاحبه ای کوتاه از تشکیل فراکسیونی مستقل از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خبر داد.

علی مطهری با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، اعلام کرد: باتوجه به این‌که اصلاح‌طلبان قصد دارند فعالیت خود در مجلس دهم را در چارچوب فراکسیونی تحت عنوان «امید» پیگیری کنند و از طرف مقابل اصولگرایان نیز سعی خواهند کرد فراکسیون خود را تاسیس کنند، سعی خواهیم کرد فراکسیون مستقل‌های مجلس دهم را تحت عنوان «صدای ملت» ایجاد کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا تا این لحظه اقدامی برای تشکیل فراکسیون «صدای ملت» انجام شده، گفت: هم‌اکنون در حال بررسی وضعیت هستیم و طبیعتاً پس از تعیین تکلیف کامل مجلس دهم، باید در این خصوص صحبت کنیم.

لیست صدای ملت در پایتخت با موفقیت چندانی رو به رو نبود اما آمار و ارقام شرایط بهتری رابرای لیست صدای ملت  در شهرستان های دیگر کشور نشان می دهد.

مطهری در این باره و در پاسخ به این سوال که آیا نامزدهای «صدای ملت» در شهرستان‌ها نیز همچون تهران با شکست روبرو شدند، خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات در شهرستان‌ها، نتایج قابل‌قبولی بود اما در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد نامزدهای «صدای ملت» که موفق به ورود به مجلس شدند، در اختیار ندارم.

طی روز های گذشته و با فروکش کردن تب و تاب انتخابات گمانه زنی ها و اظهار نظرات بسیاری درباره فراکسیون های مجلس و همچنین انتخابات هیات رئیسه مجلس شده است. اما بنظر فراکسیون مستقلین در مجلس تاثیر بسیاری در موازنه قوا بین جریان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مجلس دهم خواهد داشت. حالا باید منتظر ماند و دید در مرحله دوم انتخابات چه نتایجی رقم خواهد خورد و پیروز نهایی انتخابات کدام جریان خواهد بود؟ جریان پیروز در تشکیل فراکسیون متشکل از اکثریت مجلس دست بالا را خواهد داشت و با داشتن فراکسیون حداکثری گامی بلند تر در رسیدن به اهداف خود خواهد برداشت.
برچسب ها: علی مطهری ، مجلس دهم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: