مدیر ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا به اتهام ضرب و جرح یک خبرنگار دستگیر شده است.
کد خبر: ۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸        30 March 2016
براساس گزارش ادارۀ پلیس شهر ژوپیتر در ایالت فلوریدا در امریکا، کوری لواندوفسکی، مدیر 42 سالۀ ستاد انتخاباتی ترامپ در تاریخ 8 مارس (18 اسفند 1394) به عمد بازوی یک خبرنگار را با خشونت گرفته و موجب آسیب‌دیدگی وی شده است.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پرس تی وی، این خبرنگار میشل فیلدز، خبرنگار سابق بنگاه خبری محافظه‌کار بریتبارتِ امریکا بود که در تاریخ مذکور در یکی از تجمعات انتخاباتی ترامپ سعی داشت از این نامزد انتخاباتی سؤالی بپرسد.
 
    ستاد ترامپ در مقابل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «آقای لواندوفسکی کاملاً بی‌گناه است. وی بی‌گناهی خود را اعلام خواهد کرد و نسبت به روز دادگاه نیز خوشبین است. او مطمئن است که تبرئه خواهد شد.»
 
پلیس با انتشار ویدئویی صحنۀ وقوع حادثه را به تصویر کشیده است. در این ویدئو مشاهده می‌شود که فیلدز در کنار ترامپ راه می‌رود و سعی دارد از این نامزد انتخاباتی سؤالی بپرسد، اما لواندوفسکی با توسل به خشونت او را به سمت عقب می‌کشد.
 
براساس قانون فلوریدا دست زدن یا ضربه زدن به شخصی بر خلاف میل او جرم است. این جرم می‌تواند حداکثر موجب محکوم شدن به یک سال زندان یا جریمۀ نقدی 1 هزار دلاری شخص متهم شود.
 
لواندوفسکی خود را تسلیم پلیس کرد و مأموران پس از تفهیم اتهام و الزام وی به حضور در دادگاه، آزادش کردند. قرار است دادگاه این پرونده در تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال 1395 برگزار شود.
 
ترامپ شب گذشته هم در یک گفتگوی تلویزیونی ضمن حمایت از رئيس ستاد خود گفت: «من ادم وفاداری هستم، همینطور به کشورمان هم وفادار میمانم... برای من خیلی راحت است که این مرد را اخراج کنم و از نان خوردن بیندازم،  اما او ۴ بچه خوشگل در نیوهمشایر دارد، من میتوانم همه زندگی آنها را خراب کنم و بگویم تو اخراجی... واقعا راحت ترین کار این بود که اخراجش کنم. ولی من وقتی ادمها الکی متهم شوند پشتشان می ایستم.
برای من کاری ندارد که پشت آدمها را خالی کنم. ولی این روش من نیست. من پشت کارمندهایم را خالی نمیکنم و کنارشان می ایستم . همانطور که پای کشور و این مردم هم ایستادم. به همین دلیل هم در حال حاضر پیشتاز هستم..  
 
 

برچسب ها: ترامپ ، صرب و جرخ ، بیانیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: