مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد مجوز را به کارگمارند، جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴        29 March 2016
حسن نوری  با اعلام ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز افزود: براساس قانون هر گونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی و کارآفرینی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک تا ۹۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
 
وی اظهار کرد: میزان جریمه سال ۹۵ كارفرمايان متخلف كه اقدام به استفاده از اتباع خارجي فاقد مجوز كار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظيم بخشي ازمقررات مالي دولت مبني براعمال جريمه به ميزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر است.
 
نوری افزود: بنا به مصوبه شوراي عالي كار كه حداقل دستمزد روزانه به مبلغ ۲۷۰ هزار و ۷۲۲ ريال در سال ۱۳۹۵ تعيين شده، مبلغ جريمه بابت هر روز اشتغال غير مجاز اتباع خارجي یک میلیون ۳۵۳ هزار و ۶۱۰ ریال خواهد بود.
 
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی مبلغ فوق الذكر درخصوص كارفرمايان متخلف اعمال و در صورت تكرار تخلف، اين میزان جريمه دو برابر خواهد شد.
 
نوری از مدیران واحدهای کارگاهی و کارخانجات استان خواست تا در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.
 
به گفته وی هم اکنون ۱۰ تبعه خارجی دارای پروانه کار، در واحدهای کارگاهی این استان مشغول به کار هستند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی در زمره ۱۸ استان ممنوعه برای اقامت و اشتغال اتباع خارجی است.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: