شهردار تهران با اشاره به اینکه شهر تهران نیاز به یک سازمان گردشگری دارد، گفت: تهران با استفاده از جاذبه های گردشگری خود می‌تواند اقتصاد شهری را بچرخاند و به همه چیز رونق دهد. در همین راستا در ستاد گردشگری شهرداری تهران بیش از 10 هزار شغل به وجود آمده است.
کد خبر: ۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷        28 March 2016
به گزارش سرویس شهری ایسنا، محمد باقر قالیباف در بازدید از ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: گردشگری بحث مهمی برای تمامی شهرها و کشورهای دنیا است. شهرداری تهران نیز چهار سال است که درگیر این بحث شده‌ و به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در صدد است با بسترسازی، به بخش خصوصی فضای کار بدهد.

وی افزود: در همین راستا شهروندان و گردشگران می توانند از طریق سامانه 137 و سایت http://visit.tehran.ir از امکانات موجود آگاه شوند. شهرداری مراکزی برای اسکان موقت مسافران در نظر گرفته تا افرادی که می خواهند دو شب در تهران باشند، در این اماکن سکنی گزینند. تمامی امکانات و خدمات هم برای اقامت فراهم شده و شهروندان می توانند در چادرها و سالن‌ها مستقر شوند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: قطعاً تمام افرادی که برای اسکان مراجعه کنند، در مدارس هیئت امنایی و سوله های بحرانی که آماده سازی شدند، مستقر می شوند. ضمن اینکه، تاکنون هیچ موردی نبوده‌است که فرد تقاضای مکان اسکان کند و اسکان داده نشود.

شهردار تهران با اشاره به سایر خدمات شهرداری تهران در قالب برنامه مهمان طهران، ادامه داد: ما در حقیقت توانستیم آژانس‌های بخش خصوصی را همراه کنیم. مردم نیز می توانند تورها را انتخاب کنند. همچنین، تهران کارت‌ها که در 100 نقطه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند پنج هزار تومان برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شارژ شدند و شهروندان از طریق این کارت می توانند از تخفیف‌های ویژه بازدید از همه مراکز تفریحی تهران و حتی هتل‌ها و رستوران‌ها استفاده کنند.

وی با تاکید به استقبال خوب شهروندان از برنامه های ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: از روز اول نوروز تا امروز حدود 25 هزار نفر به شبکه گردشگری ما مراجعه کردند و از تورها و اماکن اسکان استفاده کردند. امسال آمارها نسبت به سال قبل دقیق شده است و همه نفرات و آدرس آن ها در سیستم ثبت می‌شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بر این عقیده‌ام که تهران نیازمند سازمان گردشگری است که در طول سال فعال باشد. چرا که گردشگری داخلی و خارجی می‌تواند اشتغالزایی کند، اقتصاد شهری را بچرخاند و به همه چیز رونق دهد و لایحه ای هم بر این اساس به شورای شهر فرستادیم.

قالیباف با بیان اینکه بیش از 10 هزار شغل در مجموعه ستاد گردشگری به وجود آمده است، گفت: تهران جای دیدنی زیادی دارد و حداقل 30 روز زمان می برد تا تهران را به طور کامل بازدید کرد. همین جاذبه های تهران موجب شد تا ما بر منطقه 12 به عنوان مرکز تاریخی و هویتی تمرکز کنیم.

وی به اجرای برنامه های فرهنگی همزمان با ولادت حضرت زهرا (س)، روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت در میدان مشق پرداخت و گفت: قرار است تا سه شب در میدان مشق مراسم برپا کنیم و به دنبال آن هستیم تا با رویکرد گردشگری، زندگی را به مراکز هویتی شهر بازگردانیم. در بحث ایام عید تمرکز ما بر تورهای داخلی است چرا که قبلاً تهران مسافر فرست بود و امسال حدود 70 درصد از افرادی که به ستاد ما مراجعه کردند از شهرستان‌ها آمده بودند.

به گزارش سایت سما، قالیباف با تاکید بر اینکه تهران نیازمند یک سازمان گردشگری است تا بسترهای لازم برای حضور گردشگران به ویژه گردشگران خارجی فراهم شود، تصریح کرد: واقعیت این است که میهمانان خارجی بعد از ورود به تهران اغلب تنها از سه نقطه برج میلاد، پل طبیعت و اراضی عباس آباد و باغ موزه دفاع مقدس بازدید می کنند. این در حالی است که بیشتر این افراد دوست دارند از منطقه بازار و منطقه قدیم تهران بازدید کنند. به همین دلیل، ما به سرعت روند بازسازی و پیاده راه سازی را انجام می‌دهیم.

به گفته وی، خیابان سی تیر در این ایام به سرعت برای پیاده راه سازی و محدویت ایجاد کردن برای خودروها آماده می شود و کار در محله پامنار برای محدودیت تردد خودرو جز خودروهای کسبه و اهل محل شروع شده است. همچنین اجرای برنامه در پارک محله هرندی را از دیگر برنامه های نوروز سال 95 معرفی کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: