عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تحقق شعار سال کشور را به تعالی می رساند و از وابستگی اقتصادی به کشورهای بیگانه مصون می دارد.
کد خبر: ۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷        27 March 2016
آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت و گو با (ایسنا)منطقه قم، با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال با عنوان "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" افزود: تکیه بر توان داخلی در جهت شکوفایی اقتصادی یکی از ابزارهای مهم در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: وابستگی به کشورهای خارجی در جهت دست یابی به اهداف اقتصادی هیچ راهی را به سمت پیشرفت، منتهی نمی سازد از این رو باید شعار سال را مورد توجه و تاکید قرار داد و عزمی جدی برای تحقق آن ایجاد گردد.

ممدوحی گفت: اقتصاد مقاومتی بدان معناست که به اقتصادی شکوفا دست یابیم تا جایی که از هر تهدیدی از سوی دشمنان، ایمن باشد و چنان قدرت و توانی در اقتصاد ایجاد شود تا استکبار نتواند با حربه و توطئه ای آن را تضعیف نماید.

وی گفت: هنگامی می توان به اقتصاد مقاومتی دست یافت که جوانان و نخبگان و متخصصان داخلی را باور کنیم و میدان را برای حضور آنها فراهم سازیم و با استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها در جهت دست یابی به اقتصادی قدرتمند استفاده نمائیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مسئولان باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی به هر تلاشی دست بزنند و در این میان مسئولیت و رسالت حوزه و دانشگاه در تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب نیز مشخص است.

وی در پایان تاکید کرد: همه ابعاد اقتصاد مقاومتی باید مورد مطالعه و ارزیابی قرار بگیرد تا بتوان چشم انداز خوبی را برای تحقق شعار سال ترسیم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: