فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد حریق منابع طبیعی ناشی از عوامل انسانی است، گفت: شهروندان هنگام گشت و گذار از استقرار در بخش‌های عمیق جنگل‌ها خودداری کنند و در فضاهایی مستقر شوند که به جاده‌ها دسترسی داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵        26 March 2016
سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به اینکه ایران در یک کمربند خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، گفت: باید بدانیم اگر روند تخریب در کشور ما با توجه به این اقلیم ادامه و افزایش یابد، آینده خطرناکی پیش روی ما ایرانیان است.
به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه همه ساله به طور میانگین 15 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور طعمه حریق می‌شوند، اظهار کرد: بیش از 95 درصد حریق‌های حادث شده در سطح کشور عامل انسانی دارند و بیشتر این حریق‌ها هم ناشی از سهل‌انگاری و بی‌توجهی شهروندان رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی این موارد را کاهش دهیم گفت:‌ در ایام گردشگری به ویژه در روز 13 فروردین شهروندان حتی‌المقدور خودروهای خود را در حاشیه جاده‌ها پارک کنند و از تردد به بخش‌های عمیق جنگل‌ بپرهیزند.

وی در پایان با بیان اینکه حریق‌های صورت‌گرفته در جنگل‌ها خسارات جانی و مالی به دنبال دارد، گفت: گم شدن در داخل جنگل‌ها نیز از اتفاق‌هایی است که در سال‌های گذشته رخ داده و خسارات بسیاری به دنبال آورده است. بنابراین شهروندان در فضاهایی مستقر شوند که به جاده‌ها دسترسی داشته باشند.



برچسب ها: جنگل ، مراتع ، آبخیز داری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: