نگاهی به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای سال 95؛
اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل در کنار امید و تلاش
کد خبر: ۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶        26 March 2016
با آمدن بهاری دیگر و آغاز سال 1395،  مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری طی پیام های نوروزی خود به مردم بر اهداف و آرمان های یکسال دیگر از جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند. مسائل مهمی که دغدغه بسیاری از مردم کشور است. 

به گزارش خبرنگار اطلس خبر، پیام های نوروزی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شامل اشتراکات بسیاری بود که بنظر از اصلی ترین مشکلات و مسائل مردم و کشور است. موضوع اقتصاد و اشتغال و حل مشکلات مربوط به آن تاکید اصلی حضرت آیت الله خامنه ای و دکتر حسن روحانی بود.

مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود با اشاره به امیدها، فرصتها و تهدیدهای پیش رو در سال جدید تأکید کردند: هنر آن است که از فرصتها به معنای حقیقی کلمه استفاده و تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنیم، به گونه ای که در کشور در پایان سال، تفاوتهای محسوسی پیدا شود و البته برای تحقق امیدها باید «تلاش»، «کار شبانه روزی» و «سعی و کوششی بی وقفه» انجام داد.

رهبر انقلاب، اولویت اول و فوری در این حرکت مهم را مسئله «اقتصاد» خواندند و افزودند: اگر ملت، دولت و همه مسئولان بتوانند در مسئله اقتصاد کارهای درست، بجا و متقنی انجام دهند، امید می رود که این کارها در مسائل دیگر همچون «مسائل و آسیبهای اجتماعی» و «مسائل اخلاقی و فرهنگی» نیز تأثیرگذار باشند.

ایشان، «تولید داخلی»، «ایجاد اشتغال و رفع بیکاری»، «تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود»  را مسائل اصلی در اقتصاد برشمردند و گفتند: این موارد جزء مسائل مبتلابه مردم است و مردم آنها را حس و مطالبه می‌کنند و آمارها و اظهارات مسئولان نیز نشان می‌دهد که این خواسته‌های مردم، بجا و به‌مورد است.

حضرت آیت الله خامنه ای «اقتصاد مقاومتی» را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم خواندند و افزودند: با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد.

محور اصلی پیام نوروزی رئیس جمهور روحانی نیز موضوع اقتصاد بود. وی در بخشی از پیام خود خطاب به مردم به موضوع هسته ای اشاره کرد و فعالیت هسته ای را «یک فعالیت ارزشمند» خواند. وی در ادامه گفت: «تحریم‌های بانکی، مالی، پولی، نفتی، پتروشیمی، بیمه، حمل و نقل و همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد و شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم ما آماده‌تر شد.»

 دکتر حسن روحانی همچنین در بخشی دیگر از پیام خود گفت: «شاید بتوانیم ادعا کنیم که بهترین شرایط را در میان صادرکنندگان نفت داشتیم.»

وی همچنین گفت: «بحمدالله با همه سختی‌ها دست ما به سمت بانک مرکزی دراز نشد و دست ما همواره به سوی مردم و بالاتر به سمت آسمان و به سوی خداوند دراز بود»
رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری به تلاش و کوشش داخلی و تعامل سازنده با جهان گفت: « می‌توانیم در مسیر رونق، تلاش و رشد و فعالیت اقتصادی قرار بگیریم. ان‌شاءالله خواهیم توانست با کمک یکدیگر به رشد دو برابری متوسط ۱۰ ساله گذشته برسیم.» وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که ایران با کوشش و تلاش همگانی می تواند به رشد 5 درصدی برسد.

به گزارش اطلس خبر، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به نظر می رسد مقامات اصلی کشور یک هدف بسیار مهم و البته مشترک دارند: اقتصاد. همچنین با نظر به وعده های انتخاباتی 
کاندیدا های انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم و همچنین سخنرانی ها و اظهار نظر های منتخبین مردم نیز می توان به این مهم دست یافت که سال 95 دقیقا بر پایه «اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی» و همچنین « امید و تلاش» رقم خواهد خورد.
برچسب ها: اقتصاد مقاومتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: