در گفتگو با اطلس خبر اعلام شد؛
صادرات خوراک دام در برنامه ششم به يك ميليون تن افزايش خواهد يافت كه رشد چهار برابري نسبت به عملكرد صادراتي سال جاري خواهد داشت.
کد خبر: ۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱        22 February 2016
صادرات خوراک دام در برنامه ششم به يك ميليون تن افزايش خواهد يافت كه رشد چهار برابري نسبت به عملكرد صادراتي سال جاري خواهد داشت.

مجيد موافق قديري رئيس انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان در گفتگو با اطلس خبر تاكيد كرد: در حال حاضر 8 ميليون تن توليد خوراك دام در كشور انجام مي‌شود كه اين ميزان توليد با ظرفيت 40 درصدي اتفاق مي افتد. در واقع ما در صورتي كه از تمام توان ظرفيتي خود استفاده كنيم، امكان توليد 19 ميليون تن خوراك دام، طيور و آبزيان را داريم.

او توضيح داد: با اين ميزان توليد به عنوان بيست و يكمين كشور توليدكننده شناخته مي‌شويم و در صورت رساندن سطح توليد به 19 ميليون تن به عنوان دهمين كشور توليدكننده شناخته مي‌شويم.

قديري اظهار كرد: صادرات ايران در حال حاضر به 11 كشور از جمله كشورهاي آسياي ميانه، عراق، افغانستان، جنوب شرقي آسيا و كشورهاي حاشيه خليج فارس انجام مي‌شود اما در برنامه ششم مقرر شده است تعداد كشورهاي واردكننده خوراك دام از ايران را به 20 كشور برسانيم.

او همچنين يادآور شد: در حالي حاضر 230 هزار تن خوراك دام، طيور و آبزيان صادر مي‌شود كه از اين ميزان 60 تا 70 هزار تن خوراك آبزيان است. در برنامه ششم توسعه پيش بيني شده است صادرات اين اقلام به يك ميليون تن افزايش يابد كه نسبت به صادرات در حال حاضر بيش از چهار برابر رشد خواهد يافت.

رئيس انجمن خوارك دام، طيور و آبزيان از بومي سازي تكنولوژي‌هاي توليد در كشور خبر داد و افزود: از نظر علمي ايران در صنعت دامپروري حرف زيادي براي گفتن دارد. علاوه بر امكانات و پيشرفت‌هايي كه در اين رشته داشته‌ايم ايده‌هاي خلاقانه‌اي نيز در اين زمينه داريم و به عنوان يك كشور صاحب ايده شناخته مي شويم.

او اذعان كرد: بسياري از خط سازان در كشور در سطح استانداردهاي بين المللي توليد انجام مي‌دهند. البته ممكن است در سطح كشورهاي درجه يك نتوانيم توليد داشته باشيم ولي سطح كيفي توليدات بسيار مطلوب بوده و در حد كشورهاي درجه دو كه در اين زمينه فعاليت مي كنند، هستيم.

برچسب ها: خوراک دام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: