مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ارائه تخفیف تا سقف ۶۶ درصد در کارت بلیت مبلغ دار و ۲۵ درصد تخفیف بیشتر در کارت بلیت مبلغ دار مدت دار خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱        15 April 2018
فرنوش نوبخت با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۷ قیمت جدید در بلیت های متروی تهران و حومه اعمال می شود افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۷ قیمت بلیت تک سفره متروی تهران و حومه ۱۰۰۰ تومان و قیمت بلیت خط فرودگاه امام خمینی (ره) ۷۵۰۰ در نظر گرفته شده است که مسافران می توانند با استفاده از کارت بلیت های مبلغ دار و یا کارت بلیت های مدت دار از تخفیف های ویژه تا ۶۶ درصد استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت تمام شده هر سفر در متروی تهران و حومه براساس هزینه ها در سال گذشته، ۲۳۴۰ تومان بوده است گفت: پیش از این مقرر شده بود که یک سوم این قیمت را دولت و یک سوم آن را شهرداری در قالب یارانه به شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بپردازند و یک سوم باقیمانده به عنوان بهای بلیت از مسافران گرفته شود اما آنچه در سال‌های اخیر محقق شده این است که اکنون ۸۰ درصد هزینه متروی تهران را شهرداری پرداخت می کند، حدود ۲۰ درصد از آن نیزتوسط بهای بلیت از مسافران اخذ می شود و دولت هم در سال های اخیر مشارکتی در این زمینه نداشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، افزایش قیمت بلیت در سال جاری امری اجتناب ناپذیر بود، چرا که همگام با افزایش دستمزد سالیانه کارکنان ،پیمانکاران و به تبع آن افزایش هزینه های شرکت و در صورت عدم تأمین بودجه بهره برداری متروی تهران سبب می شود نگهداری تجهیزات ثابت و متحرک به طور کامل انجام نشده و در طولانی مدت باعث ایجاد خسارت های جدی به ناوگان خواهد بود.

وی در این زمینه افزود: بازسازی قطارها، انجام تعمیرات اساسی و تأمین قطعات کارهایی است که باید در زمان های معین انجام شود و تعویق در این خصوص می تواند سبب اختلال در خدمت رسانی به مردم شود.همچنین شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای تأمین نیازها و گسترش خدمات خود، نیازمند مشارکت جدی تر مردم، شهرداری و دولت است و در این زمینه ما از ایده های شهروندان گرامی که بتواند درآمدزایی جانبی برای متروی تهران به همراه داشته باشد استقبال می کنیم.

وی در ادامه به صدور حدود ۱۰ میلیون کارت بلیت تا سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: ما مخاطبان گسترده‌ای داریم و آماده ایم تا به صورت مشارکتی پروژه های جانبی برای ایجاد در آمدهای جدید را در سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری بررسی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه فرهنگ استفاده از کارت بلیت در مسافران مترو نهادینه شده است افزود: در حال حاضر تنها ۱۵ درصد مسافران از بلیت های تک سفره استفاده می کنند و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای ۸۵ درصد مسافران خود که از کارت بلیت استفاده می کنند تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است.

وی در خصوص میزان تخفیف ها ارائه شده در کارت بلیت مبلغ دار گفت: به خاطر عادلانه تر کردن پرداخت ها و حمایت از مسافرانی که به طور مستمر از متروی تهران و حومه استفاده می کنند، قیمت هر سفر در کارت های مبلغ دار براساس مسافت طی شده اخذ می شود که تا ۶۶ درصد تخفیف بر حسب کیلومتر ازاستفاده مسافرین در این کارت ها لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ علاوه بر بلیت مبلغ دار، بلیت مدت دار هم به مسافران ارائه می شود که ۲۵ درصد بیشتر از کارت های مبلغ دار عادی دارای تخفیف است.

نوبخت افزود: این کارت ها در سه دوره زمانی سه ماهه، شش ماهه و یک ساله عرضه می شوند که کمترین مبلغ شارژ برای دریافت کارت بلیت سه ماهه ۴۰ هزار تومان، شش ماهه ۷۰ هزار تومان و یک ساله ۱۰۰ هزار تومان است که باید در مدت زمان تعیین شده این کارت‌ها این مبلغ نیز استفاده شود.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، وی در پایان خاطر نشان کرد: شرایط استفاده افراد با شرایط خاص از متروی تهران و حومه که شامل افراد دارای کارت منزلت، دانشجویان، دانش آموزان، جانبازان و معلولان و...است، همانند سال ۱۳۹۶ خواهد بود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: