رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد: با آغاز کار مجلس دهم، فراکسیون کارگری قوی برای پیگیری مطالبات کارگران تشکیل شود.
کد خبر: ۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵        24 March 2016

داوود امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به راهیابی نمایندگان کارگران از چند حوزه انتخابیه انتظار داریم یک فراکسیون منسجم و قوی در بحث پیگیری مطالبات شکل بگیرد.

وی گفت: در سنوات گذشته فراکسیون کارگری بیشتر واکنشی عمل کرده و بلافاصله اعلام موضع کرده است ولی توقع جامعه کارگری این است که در مجلس دهم به صورت کنشی عمل کند.

امیری متذکر شد: موادی از قانون کار وجود دارد که آیین ‌نامه‌های آن نیازمند تصویب است و باید تغییرا در آن اعمال شود تا اجرایی شود.

این مقام مسوول کارگری درعین حال عدم تحقق برنامه‌های وزارت کار در سال 94 را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه کار کارنامه وزارت کار انتظارات را برآورده نکرد البته شاید یکی از دلایلش این باشد که مجلس به نوعی با دولت همراه نبود که امیدواریم با تغییر مجلس و رویکردی که در آینده در پیش خواهد گرفت و حضور نمایندگان اعتدال گرا و نزدیک به دولت،سیاستها در حوزه روابط کار،‌ اشتغال و تولید و سرمایه به شکل مطلوبتری دنبال شود که به نفع کارگران و کارفرمایان است.

وی در پایان عدم تصویب حق مسکن کارگران در سال 94 را یکی از اتفاقات تلخ حوزه کار برشمرد و ابراز امیدواری کرد: حق مسکن سال 95 کارگران بر خلاف حق مسکن سال 94 که به فراموشی سپرده شد، از تصویب هیات وزیران بگذرد و از ابتدای سال آینده اجرایی شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: