سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ با تاکید بر اینکه روند کسب سهمیه حضور در این بازی ها تا به امروز طبق برنامه پیش رفته گفت: پیش بینی کسب ۲۰ سهمیه طی ماه های آینده را داریم.
کد خبر: ۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲        23 March 2016
اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سال جدید و ابراز امیدواری برای موفقیت ورزش ایران در این سال و به خصوص در بازی های المپیک ریودوژانیرو، از کسب سه سهمیه حضور در این بازی ها در اولین روز سال جدید ابراز رضایت کرد و تاکید کرد که با توجه به رویدادهای گزینشی پیش رو در رشته های مختلف انتظار کسب سهمیه های دیگر را هم داریم.

وی در این زمینه ادامه داد: در کشتی آزاد با سهمیه ای که دو روز پیش در مسابقات گزینشی قزاقستان و توسط کمیل قاسمی به دست آمد، ۶ سهمیه ایران برای بازی های المپیک در این رشته کامل شد. در کشتی فرنگی هم پیش از این سه سهمیه داشتیم و انتطار کسب سه سهمیه دیگر در قزاقستان را داشتیم که البته فقط یک سهمیه به دست آمد اما فرنگی کاران دو فرصت دیگر دارند برای اینکه بتوانند تعداد سهمیه های المپیکی خود را از چهار سهمیه فعلی به ۶ سهمیه برسانند.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه در نخستین روز سال جدید حمیدرضا زورآوند در مسابقات ۲۰ کیلومتر پیاده روی قهرمانی آسیا (ژاپن) با ثبت حدنصاب تعین شده، سهمیه حضور در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ را به دست آورد، تصریح کرد: با این حساب تا به امروز ۳۵ سهمیه ایران برای حضور در بازی های المپیک ریو قطعی شده است. در واقع روندی که برای کسب سهمیه تا به امروز طی شده طبق برنامه و پیش بینی ها بوده است. شاید در رشته ای تعداد سهمیه های کسب شده کمتر از تعداد موردانتظار بوده اما هستند رشته هایی هم که سهمیه های به دست آمده در آن بیشتر از حد انتظار بوده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در مجموع و به طور میانگین تعداد ۳۵ سهمیه ای که تا به امروز برای ورزش ایران و جهت حضور در بازی های المپیک برزیل کسب شده طبق پیش بینی ها بوده است ضمن اینکه این پیش بینی را هم داریم که طی ماه های آینده ۲۰ سهمیه دیگر در رشته های مختلف به دست بیاوریم.

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های المپیک برزیل در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر به رشته هایی که انتظار کسب سهمیه المپیک توسط ورزشکاران آنها طی ماه های آینده وجود دارد اشاره کرد و گفت: علاوه بر کشتی فرنگی که دو فرصت دیگر برای کسب سهمیه دارد، تکواندو هم اواخر فروردین ماه به فیلیپین می رود تا در یک دوره رقابت های گزینشی المپیک شرکت کند. پیش بینی می کنیم از این رقابت ها دو سهمیه المپیک در بخش بانوان بگیریم.

وی تاکید کرد: تیر و کمان هم این شانس را دارد که اردیبهشت ماه از مسابقاتی که در آنتالیا برگزار می شود صاحب سهمیه المپیک شود. شمشیربازان اسلحه سابر هم تا چند روز دیگر در آخرین مرحله رقابت های گزینشی المپیک در سطح جهان شرکت می کنند. تا کنون کسب یک سهمیه شمشیربازی ایران تا حد زیادی قطعی و نهایی شده است و این احتمال وجود دارد که در مسابقات سئول کره جنوبی دومین سهمیه ایران در شمشیربازی هم قطعی شود.

رحیمی با ابراز امیدواری از اینکه ایران برای المپیک ریو و در بخش تیمی هم صاحب سهمیه شود، اظهارداشت: خردادماه مسابقات انتخابی المپیک در رشته والیبال به میزبانی ژاپن برگزار می شود. این انتظار و توقع وجود دارد که تیم ایران به عنوان تیم اول آسیا از این رقابت ها صاحب سهمیه المپیک شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: به جز رقابت های گزینشی دوومیدانی در یکی دو ماه که تیرماه برگزار می شود، وضعیت سهمیه المپیکی سایر رشته ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. طبق پیش بینی و با در نظر گرفتن ۱۲ سهمیه ای که می توانیم از والیبال بگیریم، احتمالا حدود ۵۵ سهمیه برای المپیک ریو به دست خواهیم آورد یعنی تعداد سهمیه ای نزدیک به المپیک لندن؛ تا به امروز ۳۵ سهمیه گرفته ایم و با ۲۰ سهمیه های که پیش بینی کسب آن طی ماه های آینده شده است، به این رقم می رسیم.

اصغر رحیمی در پایان گفتگو با خبرنگار مهر و در رابطه با پیش بینی کسب مدال در بازی های المپیک ریو تاکیدکرد: برای پیش بینی تعداد مدال زود است. در این موردعلاوه بر اینکه باید وضعیت رشته ها و ورزشکاران مان را به طور کامل رصد کنیم باید اطلاعات کاملی هم از موقعیت دیگر کشورها و حریفان ورزشکاران مان داشته باشیم. بنابراین هر پیش بینی و آمار و ارقامی که امروز در این زمینه اعلام کنیم قابل استناد نخواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: