رئیس کمیته ملی المپیک در اولین گفتگوی رسانه ای در سال جدید با اشاره به سهمیه های جدید المپیکی به دست آمده گفت:ورزش ایران با آغازخوبی که در سال 95 داشت بهترین عیدی را به ملت و جامعه ورزش داد.
کد خبر: ۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸        21 March 2016
 ورزش ایران در حالی از روز گذشته وارد سال جدید شد که در همان ساعات ابتدایی سال توسط ورزشکاران خود در رشته های دوومیدانی و کشتی صاحب سهمیه المپیک ریو شد. بر این اساس در رشته دوومیدانی حمیدرضا زورآوند در مسابقه ۲۰ کیلومتر پیاده روی قهرمانی آسیا که در نومی ژاپن جریان داشت، موفق شد با ثبت حدنصاب تعین شده، سهمیه حضور در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کند.

به گزارش مهر، همچنین در جریان مسابقات کشتی گزینشی المپیک در قزاقستان، امید نوروزی در وزن ۶۶ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد موفق به کسب سهمیه بازی های المپیک ریو شدند.

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در اولین گفتگوی رسانه ای خود در سال ۱۳۹۵ ضمن اشاره به این سهمیه های المپیکی کسب شده بر آغاز خوب ورزش در سال جدید تاکید کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در جریان مسابقات کشتی گزینشی المپیک و در بخش کشتی آزاد با سهمیه ای که توسط کمیل قاسمی به دست آورد پرونده سهمیه های المپیکی بسته شد و در واقع خیال مان از این رشته راحت شد اما در بخش کشتی فرنگی و با وجود سهمیه به دست آمده توسط امید نوروزی، همچنان فرصت برای کسب سهمیه وجود دارد.

هاشمی در این رابطه ادامه داد: کشتی فرنگی ایران همچنان دو فرصت برای مبارزه جهت دستیابی به سهمیه المپیک دارد. محمد بنا سرمربی خوب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان فرصت بیشتری در این زمینه نیاز دارد. باید تا اردیبهشت صبر کرد و منتظر ماند تا سهمیه های المپیکی کشتی فرنگی هم کامل شود. بعد از آن باید تمام هم و غم و تمرکز مسئولان کشتی روز شناخت بیشتر و بهتر نفرات و آماده سازی بهتر آنها معطوف شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه با توجه به سهمیه های جدید به دست آمده مجموع سهمیه های المپیکی ایران به عدد ۳۶ رسید، تاکید کرد: ورزش ایران آغاز خوبی در سال جدید داشت. ورزش ایران با سهمیه های المپیکی به دست آمده بهترین عیدی را به ملت و جامعه ورزش ایران در سال ۹۵ دادند.

هاشمی با یادآوری اینکه روند کسب سهمیه برای حضور در بازی های المپیک تا تیرماه ادامه خواهد داشت، گفت: امیدوارم این روند کسب سهمیه که در آغاز سال جدید داشتیم، همچنان استمرار داشته باشد و بتوانیم طی ماه های آینده به تعداد سهمیه های المپیکی بیشتری دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بعد از اتمام کامل رقابت های گزینشی المپیک در رشته های مختلف باید تمام توجهات به آماده سازی بهتر ورزشکاران برای حضور موفق در میادین ریو متمرکز شود. با کمک رسانه ها و مجموعه ورزش کشورباید بهترین کاروان را برای اعزام به ریو تشکیل دهیم.


برچسب ها: ورزش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: