معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع سالانه آی پک از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد.
کد خبر: ۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸        21 March 2016
«جو بایدن،» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، با سخنرانی در حضور بیش از 18 هزار نفر از فعالان حامی رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد. اما سخنان او چندان به مذاق حاضران خوش نیامد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه «سی ان ان»؛  بایدن در مجمع سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل – آی پک – اظهار داشت مقادیر زیادی از اورانیوم کم غنی‌شده ایران از این کشور خارج‌شده و فعالیت سانتریفیوژهای آن متوقف شده است. بنابراین، تفکر دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای نسبت به سال گذشته کاملاً دور از ذهن است.

بسیاری از سران جامعه یهودیان آمریکا با بی‌اعتمادی به توافق هسته‌ای ایران، آن را خطری برای بقای رژیم صهیونیستی عنوان می‌کنند. به باور آن‌ها این توافق می‌تواند زمینه رسیدن تهران به تسلیحات هسته‌ای را تسهیل بخشد.

بایدن در ادامه سخنرانی خود با هدف جلب اطمینان رهبران «آی پک» گفت:" ما همانند یک شاهین مراقب فعالیت‌های تهران هستیم. تعهد ما کاملاً مشخص است. در صورتی که ایران این توافق را نقض کند با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد."

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به برنامه موشکی ایران و آزمایش موشک‌های بالستیک آن خاطرنشان کرد برخی از تحریم‌ها علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است. آزمایش‌های موشکی ایران در اوایل ماه جاری با واکنش شدید مقامات صهیونیستی همراه بود؛ در حالی که تهران آن را یک آزمون دفاعی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به شهرک‌سازی‌های اسرائیل گفت: از نظر من، روند مداوم گسترش شهرک‌ها از سوی اسرائیل، قانونی کردن شهرک‌های ساخته‌شده در کرانه باختری و تصرف زمین‌ها، چشم‌انداز شکل‌گیری دو کشور را تضعیف می‌کند.

جو بایدن در عین حال از تلاش‌های یک‌طرفه مقام‌های فلسطینی در سازمان ملل متحد نیز انتقاد کرد.


برچسب ها: جو بایدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: