آخرین جزئیات از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در کوه های پادنا؛
هواپیمای تهران به یاسوج هواپیمایی آسمان صبح امروز از رادار محو شده و سپس در در کوه های پادنا سمیرم سقوط کرده است. این پرواز ۶۰مسافر داشت که یکی از آنها کودک بود، همچنین در این پرواز ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و ۲خلبان و کمک در این پرواز بودند که همگی جان باختند.
کد خبر: ۳۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰        18 February 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  پرواز صبح امروز تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان از رادار محو شده و به همین خاطر فرودگاه یاسوج در آماده‌باش کامل است. گزارشها حاکی از آن است، هواپيماي ATR۷۲ آسمان كه از تهران عازم ياسوج بوده، در ميانه راه و از آسمان اصفهان به دليل نامعلوم، به سمت تهران تغيير مسير داده اما پس از چند دقيقه از صفحه رادار محو شده است، ضمن اینکه بالگردهاي اورژانس به دنبال هواپيماي سانحه ديده در جستجو هستند. در همین حال، مدیرکل روابط عمومی آسمان هم گفت: فعلا آخرین اخبار این است که هواپیمای تهران یاسوج از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.
 
پرواز تهران - یاسوج ناپدید شد 
 
همچنین پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس اظهار داشت: این حادثه مربوط به هواپیمایی تهران ـ یاسوج بوده که از صبح امروز از رادار خارج شده است.وی افزود: در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، ضمن اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.در ادامه بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است. خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم و منتظر تایید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.البته فرماندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد. به دلیل آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.در همین حال، مسئولان هواپیمایی آسمان اعلام کردند: این پرواز ۶۰مسافر داشت که یکی از آنها کودک بود، همچنین ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و ۲خلبان و کمک در این پرواز بودند. جمعا ۶۶ نفر می‌شود.
 
اسامی سرنشینان این هواپیما به شرح ذیل است:


۱-    مژگان نظری
۲-    جلال امیدی‌پور
۳-    حسین رستمی
۴-    مریم عابدی
۵-    احمد نظری
۶-    محمد برزگری
۷-    رویا داخته
۸-    مجید اسلامی
۹-    مهدی قرعلی
۱۰-    غلامعلی احمدی
۱۱-    میلاد علی‌پور
۱۲-    افشین انصاری
۱۳-    سید ایلیا دانشی
۱۴-    سیدطاها دانشی
۱۵-    محمد عیدی‌نیا
۱۶-    علی فرزانه
۱۷-    حمید هداوندخانی
۱۸-    عزت‌الله حق‌شناس
۱۹-    ابراهیم جعفریان سی‌سخت
۲۰-    نرگس خوبانی
۲۱-    ژیلا قلی‌پور
۲۲-    ایمانی‌مهر
۲۳-    عبدالرضا کردی
۲۴-    محمد نجات
۲۵- نشاطی‌فر
۲۶- محمد نوری
۲۷- علی زارع
۲۸- محسن تقی‌پور
۲۹- مصطفی رضایی
۳۰- خلیل آهنگران
۳۱- شاپور یاری‌پور
۳۲- شهبد یاری‌پور
۳۳- احمد چرمیان
۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب
۳۵- پریسا سوهانی
۳۶- علیرضا جامنی
۳۷- سکینه کاظمی‌انوار
۳۸- اردشیر راد
۳۹- بهروز شریف کاظمی
۴۰- سید بهزاد سیادتی
۴۱- حامد امیری
۴۲- محمد فهیمی
۴۳- رحمت صالحی‌پرور
۴۴- محمد فهیمی هنزایی
۴۵- ابوالقاسم فرهمندی
۴۶- مهدی جاویدپور
۴۷- عبدالاحد مرادی
۴۸- سلمان آذری
۴۹- امیر پورشاه‌آبادی
۵۰- فاطمه دالوند
۵۱- کوثر هردانی
۵۲- محمد کبیریان
۵۳- علیرضا کلهر
۵۴- حامد مهدوی

اسامی خدمه پرواز ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان:

۲-کاپیتان حجت الله فولاد
۳-خلبان دوم کاوه خلیلی
۴-سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
۵-مهماندار بهنام رضایی نیارکی 
 
هواپیمای تهران - یاسوج سقوط کرد + جزئیات
 
این هواپیما هرروزه یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس دارد که میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کند.
 
هواپیمای تهران - یاسوج سقوط کرد + جزئیات 
 
 برای دریافت آخرین اخبار از جزئیات سانحه هوایی اخبار ذیل را دنیال کنید:
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۲۱
اعزام پهپاد به محل سقوط
مسؤول تیم اعزامی هلال‌احمر به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، از اعزام پهپاد به این منطقه خبر داد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۱۹
جزئیات حادثه از زبان سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور
جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در بخش خبری ساعت ۱۴ تلویزیون درباره آخرین جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۸:۰۵ هواپیما فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد و در ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج از صفحه مرکز کنترل فضای کشور حذف شد و تا همین الان اطلاعی از این هواپیما نداریم.

وی افزود: همه گروه‌های دخیل فعال هستند تا اطلاعات دقیق‌تری پیدا کنیم و محل سقوط هواپیما هم یکی از سوالاتی است که هنوز پاسخ آن برای ما مشخص نیست و تنها می دانیم که بعد از مدتی هواپیما در نزدیکی یاسوج از رادار حذف شد.

جعفرزاده درباره رسیدن تیم‌های امدادی به محل حادثه نیز گفت که هنوز اطلاع دقیقی دراین باره نداریم.
وی همچنین پیش از این با بیان تسلیت از جانباختن تمامی سرنشینان این هواپیما خبر داده بود که دارای ۶۰ مسافر (۵۹ بزرگسال و یک کودک) و ۶ کادر پرواز بود.
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۱۸
احتمال سقوط هواپیمای یاسوج در نقطه‌ای دیگر غیر از پادنا
 
نماینده مردم سمیرم به تشریح آخرین وضعیت جستجوی هواپیمای ATR پرداخت و از احتمال سقوط آن در نقطه ای غیر از پادنا در سمیرم خبر داد.
اصغر سلیمی با اشاره به شرایط بد جوی گفت: متاسفانه برف و کولاک امکان عملیات برای تجسس و بازرسی هوایی بالگردهای اعزامی به محل سقوط هواپیما را میسر نکرد و با توجه به صعب العبور بودن راه ها هنوز هیچ نشانه ای از لاشه هواپیمای ATR یا بقایای مسافران مورد تفحص قرار نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر تیم های امدادی منطقه در حال جستجوی بقایای هواپیما در نقاط احتمالی وقوع سانحه هستند اما با وجود تمام تلاش خود تاکنون چیزی پیدا نکرده اند و عملیات فعلا به طور زمینی ادامه می یابد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به ادامه بارش ها و شرایط نامناسب جوی گمان نمی رود به این سرعت اثری از هواپیما یافت شود و به نظر می رسد با مساعدت شدن وضعیت آب و هوا و امکان پرواز بالگردها می توان به پیدا شدن لاشه هواپیما امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه محل وقوع سانحه بسیار صعب العبور است، خاطر نشان کرد: قله دنا مشتمل بر بیش از 30 قله است که این موضوع شرایط گشت وشناسایی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی در مورد آخرین اطلاعات بدست آمده از استانداری منطقه، یادآور شد: گفته می شود احتمالا هواپیما در منطقه «کمه» واقع در 200 کیلومتری سمیرم سقوط کرده است اما مورد تایید نهادهای ذیربط قرار نگرفته است.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۰۰
پیام رئیس جمهور

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج که منجر به جان باختن عده‏ای از هموطنان عزیز ما شد، باعث تأثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‌‌های داغدیده، این مصیبت را به ملت ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنّان برای جان باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسألت دارم.

لازم است وزیر راه و شهرسازی براساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان؛ ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاه‌های ذیربط، علل این حادثه را سریعا گزارش نماید و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۲
پیام تسلیت رهبر انقلاب
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی سقوط هواپیمای مسافربری: سانحه‌ مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثر و همدردی صمیمانه‌ خود را با خانواده‌های داغدار ابراز میدارم و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند مسألت میکنم.
 
مسئولان لازم است همه‌ تلاش و همکاری خود را برای اقدامهای لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۱
پیام تسلیت ولادمیر پوتین
ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه درپیامی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری را به  رئیس جمهور ایران تسلیت گفت.خبرگزاری تاس گزارش کرده: "رئیس جمهور روسیه همدردی خود را با خانواده ها و دوستان قربانیان این سانحه اعلام می کند."
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۲۱
فرماندار کهگیلویه و بویراحمد: هواپیمای مسافربری تهران_یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد. به دلیل آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.
 
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: