مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: ۵ مرکز جامع انتقال خون در تهران با همکاری شهرداری تهران و بانک توسعه صنعت و معدن، ظرف ۱۸ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴        20 March 2016
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر پورفتح‌الله افزود: خیرین در سازمان انتقال خون مجمعی را تشکیل دادند و برای دسترسی اهدا کنندگان به مراکز اهدا خون، ساماندهی ۵ مرکز انتقال خون در تهران را با همکاری شهرداری تهران در نظر گرفتند. فضاها به کمک شهرداری در اختیار سازمان انتقال خون قرار گرفت و در حال حاضر این ۵ مرکز در حال ساخت هستند.

وی ادامه داد: بخشی از مسئولیت ساخت این مراکز به عهده‌ی بانک توسعه صنعت و معدن است و قرار بر این است این مراکز تا ۱۸ ماه آینده راه‌اندازی شوند. علاوه بر این ۹ سامانه سیار اهدا خون که قابل توسعه هستند توسط مجمع خیرین در حال برنامه‌ریزی و ایجاد است. این سامانه ها در مواقع بحران می‌توانند در مناطق بحران زده مستقر شوند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، فعالیت این سامانه‌های سیار را نامحدود خواند و گفت: این سامانه‌های سیار علاوه بر توانایی استقرار در مناطق بحران زده و ساماندهی اهدا خون، در مواقع عادی نیز در شهرهایی که مرکز اهدا خون ندارند، با برنامه‌ریزی و آموزش قبلی فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم این سامانه‌ها، سامانه‌هایی باشند که اهدا کنندگان مستمر داشته باشند و با هدف ۹۰ درصد اهدا کننده مستمر خون جهت گیری کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: