این تلسکوپ از اندازه ای تقریبا مشابه با تلسکوپ فضایی هابل برخوردار است که امکان ثبت تصاویری با عمق و کیفیت بالا همانند آن را فراهم می کند اما طراحی آینه WFIRST اجازه می دهد میدان دیدی 100 برابر بیشتر از هابل داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵        22 February 2016
در شرایطی که تلسکوپ فضایی جیمز وب ممکن است سرانجام در موعد مقرر طی سال 2018 به سوی آسمان پرتاب شود، ناسا با نگاهی به آینده در فکر تلسکوپ بزرگ بعدی است. آژانس فضایی آمریکا حرکت رو به جلو در مسیر معرفی تلسکوپ نقشه برداری فروسرخ میدان گسترده (WFIRST) را دنبال می کند. این تلسکوپ که قرار است در اواسط دهه 2020 پرتاب شود برای اندازه گیری آثار انرژی تاریک طراحی شده در شرایطی که به صورت بالقوه می تواند میلیون ها کهکشان را کشف کرده و نگاهی اجمالی به اتمسفر دنیاهای بیگانه ارائه کند.

به گزارش عصرایران، WFIRST به تازگی یک بازبینی طراحی کلیدی را پشت سر گذاشته که به دانشمندان اجازه می دهد حرکت رو به جلو با برنامه ریزی ماموریت خود داشته باشند. به گفته سخنگوی ناسا، اگرچه هوز با ماموریتی رسمی مواجه نیستیم، WFIRST از ماموریتی تحت مطالعه به ماموریتی که ناسا قصد و تمایل اجرای آن را دارد، تبدیل شده است. در بودجه 2016 هزینه ای 90 میلیون دلاری برای توسعه WFIRST در نظر گرفته شده است.

WFIRST به عنوان بخشی از یک پروژه نیمه کاره ماهواره ای جاسوسی ساخته خواهد شد. این تلسکوپ از اندازه ای تقریبا مشابه با تلسکوپ فضایی هابل برخوردار است که امکان ثبت تصاویری با عمق و کیفیت بالا همانند آن را فراهم می کند اما طراحی آینه WFIRST اجازه می دهد میدان دیدی 100 برابر بیشتر از هابل داشته باشد.

همچنین، میدان دید شامل کرنوگراف می شود که از یک دیسک برای مسدود کردن درخشش نور یک ستاره در نمایاب تلسکوپ استفاده می کند و مشاهده سیاره های کوچک‌تر و کم نورتر که ممکن است در حال گردش به دور ستاره باشند را تسهیل می کند. کرنوگراف یافتن نشانه های زندگی در اتمسفر سیاره های دوردست را ممکن می سازد.
برچسب ها: ناسا ، اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: