وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم های جدید اعمال شده از سوی کانادا را بدون پاسخ نمی گذارد و به آن پاسخ متقابل می دهد.
کد خبر: ۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰        19 March 2016
 به گزارش در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: دولت کانادا از فرصت پیش آمده برای خروج از بن بست کنونی در روابط این کشور و روسیه استفاده نکرد و تحریم ها در مورد این کشور را گسترش داد.
به گزارش ایرنا در بیانیه آمده است: مسکو این اقدام اوتاوا را غیردوستانه می داند و آن را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
کانادا امروز در اقدامی هماهنگ با آمریکا و اتحادیه اروپا که تحریم های علیه روسیه را تمدید کرده اند، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کرد
وزارت خارجه روسیه می گوید: از تصمیم کانادا برای گسترش فهرست سیاه تحریم های روسیه در رابطه با رویدادهای اوکراین دلسرد شده ایم. برغم بیانیه های دولت جدید کانادا برای توسعه روابط دوستانه در عرصه بین المللی، اوتاوا به متشنج کردن اوضاع ادامه می دهد.
بیانیه می گوید: عادت اوتاوا برای پیروی از سیاست های واشنگتن که از متحدان خود خواستار اقدام در جبهه تحریمی علیه روسیه می شود و نیز تمایل دولت کانادا برای برآوردن خواسته لابی ضدروسی این کشور بر علاقه دولتمردان کانادایی برای برقراری روابط دوستانه با روسیه برتری یافته است.
رسانه های روسی روز شنبه به نقل از«استفان دیون» وزیر امور خارجه کانادا اعلام کردند: کانادا فهرست تحریم های علیه روسیه در مساله اوکراین را گسترش داده است.
وزیر امور خارجه کانادا در سخنانی در مورد گسترش تحریم ها علیه روسیه گفت: این اقدام کانادا در حمایت از تلاش های بین المللی برای جستجوی راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل بحران اوکراین صورت می گیرد.
اتاوا در رابطه با مسکو از طرفی عزم راسخ خود برای تحریم را نشان می دهد و از سوی دیگر توانایی جمعی خود برای جلب مسئولیت روسیه را تقویت می کند.
در فهرست جدید تحریم های کانادا در مورد روسیه نام 14 شرکت و پنج شخصیت حقوقی «مقام دولتی» قید شده است و دولت کانادا دارایی های آنها را توقیف و سفر این افراد را به خاک خود منع می کند.
بانک های اینرس بانک، موس اوبل بانک و موسسات دولتی تکنوپروم اکسپورت، هولدینگ تکنودینامیک، تخ ماش، راسیسکایا الکترونیکا و اداره بنادر یوپاتوریا، فئودوسیا و یالتا «در منطقه کریمه» از جمله مراکز دولتی روسیه هستند که در فهرست جدید تحریمی کانادا قرار گرفته اند.
ادوارد یوفه معاون شرکت تسلیحات کلاشینکوف و الکساندر کوفمن وزیر امور خارجه جمهوری خودخوانده دونتسک«(استان دونتسک اوکراین» ازجمله شخصیت های حقوقی تحریم شده از سوی کانادا هستند.
روابط روسیه و کانادا در دو سال اخیر بخاطر مساله اوکراین و پیوستن اوتاوا به تحریم های ضدروسی غرب سرد شده است.
روسیه سال گذشته میلادی در پاسخ به تحریم شماری از مقام های این کشور از سوی کانادا بخاطر مسایل اوکراین و کریمه، 13 مقام ارشد کانادایی را در فهرست تحریم خود قرار داده بود.
بالا -


برچسب ها: روسیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: