امام جمعه تهران به نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که به وعده های انتخاباتی خود عمل کنند.
کد خبر: ۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱        18 March 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، این مطلب را آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه اول آخرین نماز جمعه تهران در سال ۹۴ در مصلای امام خمینی(ره) عنوان کرد.
وی با تبریک به نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی و تشکر از حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای افزود: بر اساس آیات قرآن، افرادی که با خدا خلف وعده کردند گرفتار نفاق می شوند و مهر منافق بودن تا روزی که خداوند را ملاقات می کند بر پیشانی آنها زده می شود.
موحدی کرمانی با توصیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر شما به مردم وعده دادید و باید به وعده ها عمل کنید و از آنجایی که در آستانه سوگند در مجلس شورای اسلامی هستند باید به این امر توجه ویژه کنید.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز افزود: آیاتی در این زمینه وجود دارد که موعظه اصلی است و خداوند در این آیات می فرماید که زمینی که خاموش و بی حرکت است و روح و جان ندارد با بارش باران در فصل بهار به اهتزار در می آید و این یعنی زمین زنده می شود.
موحدی کرمانی گفت: در ادامه این آیه آمده است نه تنها زمین زنده می شود بلکه میوه های مختلف و رنگانگ را می رویاند و این خدا است که این راه را در پیش دارد و زنده کردن مرده ها و حتی زمین مرده فصل زمین را زنده می کند و خداوند این گونه انسان های مرده را زنده می کند.

** درس معاد را باید از بهار بیاموزیم
امام جمعه این هفته تهران افزود: درس معاد را در این فصل با زنده شدن زمین مرده باید بیاموزیم و روزی انسان های مرده زنده می شوند و کوچکترین عملی که انجام داده باشند جزای آن را خواهند دید و این درس اساسی است که باید از فصل بهار بیاموزیم.

** راننده امین جان سرنشینان است
وی با تبریک حلول سال جدید از خداوند متعال برای مردم ایران و مسلمان جهان سعادت و خوشبختی را مسالت کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم در ایام نوروز به سفر نوروزی می روند امیدوارم که سفرها به خیر و سلامتی باشد و به رانندگان توصیه می کنم که راننده امین جان سرنشینان است و اگر راننده غفلت کند باید در قیامت جوابگو باشد.
موحدی کرمانی تصریح کرد: به رانندگان می گویم که چه در خودروهای شخصی و عمومی مسئول جان مسافران باشند و با سرعت غیر مجاز و با خواب آلودگی رانندگی نکنند.
وی با بیان اینکه، این سفر برای تفریح و آزاد شدن از فضای تنگ آپارتمان ها است، گفت: اسلام به لذات حلال جسمانی توجه کرده و متذکر شده که مسلمانان باید سه برنامه مناجات با خداوند، تامین زندگی و معیشت و لذات حلال توجه کنند.
امام جمعه تهران گفت: انسان بطور طبیعی بدنبال مسایل نو و جدید است و به دنبال محبوب جدید است و یکی از رموز نو خواهی این است که مطلوب حقیقی در فطرت انسان است و بنابر این به سمت محبوب های مجازی می رود اما آرزویش تامین نمی شود مثلا فکر می کند مال و ثروت و یا مقام محبوب حقیقی است اما بعد از مدتی متوجه می شود که اشتباه می کند و تنها زمانی که به خدا برسد به مطلوب می رسد.
موحدی کرمانی تصریح کرد: یکی از خصوصیات بهشت این است که کسانی که در بهشت هستند به دنبال تحول نیستند زیرا بهترین ها را دارد.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از اوقات فراغت در ایام نوروز افزود: باید از این ایام بهره گیری کرد به نحویکه خانواده ها فضای گرم و صمیمی ایجاد کنند و توصیه می شود فرزندان را تکریم کنند.
موحدی کرمانی با تاکید بر اهمیت اصول در زندگی زناشویی تصریح کرد: احترام به یکدیگر و کاهش سطح توقعات باید به جوانان آموخته شود و پدران و مادران در دوران طفولیت باید آموزش های لازم را به کودکان بدهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: