رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم اخیر کنفدراسیون آسیا یک تصمیم سیاسی است و ایران اعتراض رسمی خود را نسبت به این تصمیم، به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا ) اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳        17 March 2016
به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین تصمیم خود درخواست عربستان مبنی بر تعیین کشور سوم برای برگزاری دیدارهای عربستان و ایران در چارچوب لیگ فوتبال قهرمانان آسیا را پذیرفت.
علی کفاشیان که هم اکنون به منظور شرکت در کمیته فوتسال فیفا در زوریخ حضور دارد، گفت: متاسفانه روز گذشته از این تصمیم اطلاعی نداشتم، زیرا در غیر این صورت این مساله را در جلسه خصوصی با جیانی اینفانتینو رئیس جدید فیفا مطرح می کردم.
وی ادامه داد: بعدازظهر امروز نشست کمیته فوتسال با حضور رئیس فیفا برگزار می شود و من در این جلسه به طور رسمی اعتراض ایران را به تصمیم ای اف سی، به فیفا و اینفانتینو اعلام می کنم.
کفاشیان بار دیگر گفت: تصمیم گرفته شده یک تصمیم سیاسی است و فدراسیون فوتبال عربستان نیز تحت فشار حکومت عربستان سعودی مجبور به انجام این کار شده است و این موضوع در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به وضوح قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: در حاشیه نشست امروز در صورتی حضور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نیز حضور یابد، نارضایتی ایران را به شیخ سلمان و اینفانتینو اعلام می کنم، زیرا همه مردم و فدراسیون فوتبال از این مساله ناراحت هستند و خواهان پایان دخالت سیاسی در ورزش فوتبال مطابق با اساسنامه فیفا و ای اف سی هستند.
کفاشیان در خصوص جلسه با اینفانتینو نیز گفت: در این نشست مشکلات مالی و مسائل مربوط به انتقال پول فیفا به ایران مطرح شد و رئیس فیفا ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این مشکلات مرتفع شود.
رئیس فدراسیون فوتبال به درخواست ایران برای سفر اینفانتینو به تهران اشاره کرد و افزود: رئیس فیفا در این جلسه به جایگاه بزرگ ایران در آسیا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه ایران مهم ترین کشور در آسیا و منطقه آسیای میانه است و عنوان نایب رئیسی این منطقه نیز در اختیار ایران است، باید نشست مشترکی با حضور کشورهای این منطقه و با میزبانی ایران برگزار شود.
کفاشیان همچنین به نشست مشترک خود با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه خبر داد و گفت: در این جلسه با اشاره به همسایگی ما با ترکیه خواستار ارتباط بیشتر در حوزه فوتبال با این کشور شدم، زیرا در حال حاضر ارتباط چندانی میان دو کشور وجود ندارد و رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه علاقمندی بسیاری را برای افزایش ارتباط و حضورش در ایران اعلام کرد.
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: فوتسال ما در سال جاری در سه رده بالاترین عنوان آسیایی را به خود اختصاص داده است و تیم تاسیسات دریایی عنوان قهرمانی جام باشگاههای آسیا را نیز کسب کرد. از سوی دیگر تیم ملی فوتسال زنان نیز عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.
وی تصریح کرد: در فوتسال اروپا کشور اسپانیا در زمره کشورهای صاحب سبک است و طی جلسه ای از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا خواستم تا توسعه همکاری های خود را با ایران به ویژه در زمینه فوتسال در دستور کار قرار دهد که مورد استقبال آنان قرار گرفت.
کفاشیان دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال مجارستان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: فوتبال این کشور علاقمند به حضور در ایران است و مقرر شد مراتب جهت دعوت رسمی از وی در مهرماه سال آینده ارسال شود تا تفاهم نامه همکاری در جهت توسعه ارتباطات دو کشور در فوتبال امضا شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: