با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در یک کشور ثالث برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵        16 March 2016
به گزارش ایلنا، همانطور که قابل پیش‌بینی بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا در موضوع مناقشه میان ایران و عربستان، طرف سعودی‌ها را گرفت و امروز با صدور رای نهایی این پرونده، مطابق میل و خواسته کشور عربستان، رای به برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در یک کشور ثالث داد؛ رایی که به وضوح نشان دهنده نگاه سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال است.

این رای در شرایطی صادر شده است که پیش از این علی کفاشیان و علیرضا اسدی، رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال بعد از جلسه آخر هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، با قاطعیت حرف از برتری کشورمان در این پرونده می‌زدند و معتقد بودند رای نهایی به سود فوتبال کشورمان صادر خواهد شد.

البته در همان زمان هم اکثریت قریب به اتفاق اهالی فوتبال اعتقاد داشتند که کنفدراسیون فوتبال آسیا نگاهی سیاسی به این موضوع دارد و با توجه به دوستی دیرینه شیخ سلمان با مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان، رای نهایی باب میل سعودی‌ها صادر خواهد شد. اما علیرغم تمام هشدارها و دل نگرانی‌های اهالی فوتبال، مدیران فدراسیون فوتبال همچنان بر مواضع ضعیف خود استوار بودند و بدون هیچ واکنش مناسبی، در نهایت بازی بزرگ سیاسی را به دلیل نداشتن دیپلماسی مناسب به رقیب عربی خود باختند.

باختی که البته اولین شکست فدراسیون تحت مدیریت کفاشیان به عربستانی‌ها نبود و بعد از شکست تیم ملی و تیم ملی امید در تهران مقابل عربستانی‌ها که هر دو برای اولین بار در تاریخ در خاک خودمان رقم خورد، حالا فدراسیون علی کفاشیان سومین تقابل رودرو با عربستانی‌ها را هم به این کشور واگذار کرد.

شکستی که البته به مراتب از دو باخت دیگر سنگین‌تر و دردناک‌تر بود. شکستی که بیش از پیش نشان دهنده ضعف دیپلماسی در دستگاه ورزش کشورمان بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: