معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تقاضای احداث ۱۵ کارخانه پتروشیمی برای منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خبرداد و گفت: این منطقه ویژه، نقش اساسی در توسعه استان هرمزگان دارد.
کد خبر: ۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳        15 March 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی کرباسیان در نشست کارگروه رفع موانع تولید، رسیدن به ظرفیت تولید 10 میلیون تن فولاد را یکی از سیاست‌ها در این منطقه دانست و اظهارداشت: تامین برق و گاز در این منطقه به عنوان دو مسئله اساسی باید حل شود.
 
وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم منطقه ویژه خلیج فارس در بندرعباس در سطح کشور بیان‌داشت: این منطقه ویژه، نقش اساسی در توسعه هرمزگان دارد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به طرح منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اشاره‌داشت و گفت: بر اساس اظهارات وزارت نفت، هیچ محدودیتی برای تامین گاز در منطقه ویژه پارسیان وجود ندارد.
 
کرباسیان، با اشاره به اینکه 15 متقاضی احداث کارخانه پتروشیمی برای منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان وجود دارد تصریح‌کرد: یکی از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی دنیا نیز جزء این شرکت‌هاست و مقرر شده با استانداردهای بین‌المللی پتروشیمی خود را بسازد.
 
کرباسیان از راه اندازی پروژه‌هایی همچون کارخانه آلومنیوم و دیگر پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های خارجی و بخش خصوصی در این منطقه خبرداد و ابرازداشت: با ایجاد و راه‌اندازی این پروژه‌ها، بیش از 50 هزار نفر و در خوش بینانه ترین حالت 75 هزار شغل در منطقه ویژه پارسیان ایجاد می‌شود.
 
وی، فعالیت منطقه ویژه پارسیان در غرب استان هرمزگان را سبب ایجاد تحولات اساسی در استان دانست و اذعان‌داشت: توسعه منطقه ویژه پارسیان و اشتغالزایی برای مردم از دیگر مزیت‌های منطقه وِیژه پارسیان است.
 
کرباسیان، احداث بندر منطقه ویژه پارسیان را از طرح‌های اصلی در این منطقه عنوان کرد و از ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز در این منطقه خبرداد.
 
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) همچنین از اعلام آمادگی 2 شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری احداث بندر در این منطقه پس از اجرای برجام خبرداد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برای ایجاد بندر مزبور مشکل تامین مالی برای آن نداریم گفت: از آنجایی که بندر، محور کار در این منطقه محسوب می‌شود عملیات اجرایی آن را در سال 95 آغاز می‌کنیم.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: