کد خبر: ۳۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳        10 December 2017

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد، در بحبوحه افزایش تنش در منطقه بر سر آزمایش‌های موشکی کره شمالی، توکیو به همراه آمریکا و کره جنوبی مانور دو روزه رهگیری موشکی را از روز دوشنبه آغاز می‌کند.


خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و کره جنوبی در روزهای گذشته مانور نظامی خود را آغاز کرده‌اند؛ مانورهایی که کره شمالی آن را محکوم کرده و گفته که شبه جزیره کره را در آستانه جنگ قرار می‌دهد.

کره شمالی در 29 نوامبر سال جاری میلادی یک موشک بالستیک قاره پیما را از فراز ژاپن شلیک کرد. این موشک قادر بود تا به خاک ایالات متحده آمریکا برسد.

مانور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی ششمین رزمایش بین سه کشور برای تشریک اطلاعات در زمینه رهگیری موشک‌های بالستیک است.

وزارت دفاع ژاپن اعلام نکرده است که آیا سیستم دفاع موشکی تاد در این مانور مورد استفاده قرار می‌گیرد یا نه. استقرار این سیستم دفاعی موشکی آمریکا در کره جنوبی باعث خشم چین شده چون این کشور نگران است که این رادار قدرتمند برای نظارت بر امور نظامی چین مورد استفاده قرار بگیرد و تهدیدی علیه امنیت چین باشد.

آزمایش موشکی کره شمالی که ماه گذشته میلادی صورت گرفت باعث واکنش شدید رهبری آمریکا شد و این کشور اعلام کرد درصورت بروز جنگ، کره شمالی به طور کامل نابود می‌شود.

آمریکا بر چین و سایر کشورها برای قطع روابط تجاری و دیپلماتیک خودشان با کره شمالی فشار وارد آورده است تا از این راه کره شمالی را تحت فشار قرار دهد تا از برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش دست بردارد.

امروز (یکشنبه) همچنین کره جنوبی اعلام کرد که تحریم‌های یکجانبه جدیدی را علیه 20 نهاد و ده‌ها شخصیت حقیقی کره شمالی اعمال می‌کند که براساس آن جلوی هرگونه نقل و انتقال مالی میان این افراد و کره جنوبی گرفته می‌شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: