سخنگوی ناجا از افزایش 4 هزار خودرو و 1000 موتور سیکلت به ناوگان ناجا خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱        14 March 2016
به گزارش خبرگزاری فارس،سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا در هشتمین نشست خود با اصحاب رسانه گفت: امسال بیش از 30 هزار خودرو مورد تذکر قرار گرفتند که همگی موجب ناامنی و صلب آسایش شهروندان را فراهم کرده بودند.

  وی افزود:امسال بیش از 3 میلیون و 500 هزار گذرنامه چاپ شد.

وی تصریح کرد: همچنین دستگیری 175 نفر از اشرار در شرق کشور و بیش از 110 نفر از افراد ضد انقلاب در غرب کشور که توسط ماموران ما صورت پذیرفته است.
وی افزود: 14400 مورد تماس در حوزه پلیس فتا به ثبت رسیده است که در این ارتباط  افزایش 17 درصدی کشفیات جرایم اینترنتی را داشته‌ایم.
وی گفت: همچنین امسال افزایش 98 درصدی کشف جرایم سایبری را نیز شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی ناجا از کشف 7 هزار کیلو مواد محترقه پرخطر، کاهش 3.1 درصدی تلفات جاده‌ای و همچنین وقوع بیشترین حوادث جاده‌ای به دلیل واژگونی در ایام نوروز خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا در هشتمین نشست خود با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از عملکرد کلان پلیس‌های تخصصی ناجا در یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در روزهای آتی دو رویداد مهم چهارشنبه آخر سال و نوروز 95 را پیش رو خواهیم داشت.

سخنگوی ناجا با اظهار امیدواری از این که انسان هیچ نشانی از هنجارهای لجام گسیخته نداشته باشیم تصریح کرد: امیدواریم مردم با رویکرد محله محوری در مراکز چهارشنبه آخر سال حضور داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا به انتظارات مردم از پلیس اشاره و بیان داشت: مردم از پلیس می‌خواهند با افرادی که موجبات سلب‌ آسایششان را فراهم می‌کنند برخورد قانونی انجام دهد و لاجرم پلیس در معدود افرادی که آرامش مردم را به مخاطره بیندازند برخورد می‌کند و این افراد چند صباحی مهمان پلیس خواهند بود.

وی به ارایه آماری در زمینه کشف مواد محترقه پرخطر پرداخت و گفت: بیش از 7 هزار کیلو مواد محترقه پرخطر توسط پلیس کشف و ضبط شده؛ افزایش 133 درصد دستگیرشدگان را نسبت به سال مشابه داشته‌ایم یعنی امسال 1304نفر تولید کننده و فروشنده در این زمینه دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: طرح نوروزی از 25 اسفند تا پایان تعطیلات نوروز برقرار خواهد بود که 30 فروند بالگرد پشتیبانی از این طرح را به مرحله اجرا خواهند گذاشت؛ همچنین بخش اعظمی از توان پلیس تخصصی معطوف به این طرح است تا بتوان ایمنی، امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.

سردار منتظرالمهدی افزود: بیش از 2 هزار ایستگاه و چادر نوروزی در سراسر کشور متسقر خواهند بود که 400 در تهران دایر است .

وی به پیمایش و نظرسنجی‌ها پرداخت و اظهار داشت: بیشتنرین میزان رضایتمندی از پلیس در نوروز بوده و همچنین بیشترین تمکین مردم از پلیس نیز در همین ایام رخ داده است.

سخنگوی ناجا شعار نوروزی امسال را پلیس و مردم، نظم و قانون‌مندی و نشاط بهاری عنوان کرد و از مردم درخواست کرد که با افزایش سعه صدر و با رعایت حقوق شهروندی خاطره دل انگیزی از نوروز را در ذهن خود برجای گذارند.

سردار منتظر‌المهدی با بیان کاهش 3.1 درصدی تلفات جاده‌ای به عملکرد پلیس راهور پرداخت و تصریح کرد: 450 نفر کمتر در جاده‌ها کشته‌شده‌اند یعنی کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز 94 نسبت به 93 که امیدواریم در نوروز 95 نیز شاهد این باشیم که کمتر کشته و تلفات جاده‌ای داشته باشیم.

وی بیشترین واژگونی ها را در ایام نوروز عنوان و بیان داشت رانندگی پس از صرف غذا مهمترین عامل واژگونی خودروها بوده است؛ همچنین بیشترین ساعات تصادف در بازه زمانی 14 تا 18 و بیشترین مکان تصادف در شعاع 30 کیلومتری شهرها به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رخ داده است.

سخنگوی ناجا از ابطال 5 هزار گواهینامه به علت تخلف، کشف 95 درصد خودروهای سرقت شده و همچنین کاهش 5.5 درصدی سرقت خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی در هشتمین نشست خبری پیرامون اعلام اقدامات پلیس‌های تخصصی ناجا در یک سال گذشته، بیشترین علت تلفات جاده‌ای را عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی عنوان و اظهار داشت:ک 32 درصد علت تلفات جاده‌ای به دلیل عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

وی افزود: 21.1 درصد به علت تخطی از سرعت مطمئنه و 16.5 درصد به دلیل انحراف به چپ بوده‌اند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: بیش از یک میلیون و 500 هزار گواهینامه امسال صادر شد و در مقابل 5 هزار گواهینامه به علت تخلف و افزایش نمره منفی ابطال گردید.

معاون اجتماعی ناجا به عملکرد پلیس آگاهی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه از سال 87 به بعد روند رو به افزایش سرقت را شاهد بوده‌ایم که با تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت در سال گذشته شاهد کنترل این امر و کاهش سرقت به میزان 5.5 درصد بوده‌ایم.

وی افزود: بیش از 52 درصد سرقت‌ها سرقت خرد است و بیش از 50 درصد سرقت‌ها توسط معتادان انجام می‌شود؛ همچنین 95 درصد خودروهای سرقت شده کشف شده است.

سخنگوی ناجا سه مولفه اثرگذار در سرقت را سرعت، فرصت و سهولت عنوان و بیان داشت: بهتر است شهروندان از همسایگانی استفاده کنند یعنی منازل خود را به همسایگان بسپارند.

وی به شهروندان توصیه کرد که پول نقد، جواهرات و اجناس لوکس را در منزل نگذارند و سیستم امنیتی منازل، مغازه و خودروی خود را بازدید کنند.

معاون اجتماعی ناجا در خصوص عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: افزای 16 درصدی کشفیات مواد مخدر را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: تمرکز بر شناسایی و انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر به خصوص مواد صنعتی و پیش‌ساز و همچنین ساماندهی معتادان متجاهر از جمله عتملکزد این پلیس است.

سخنگوی ناجا اعلام کرد: بیش از 120 هزار معتاد متجاهر در کل کشور جمع‌اوری و ساماندهی شدند که 5 هزار نفر از آنها در تهران بودند.

وی به رویکرد پیشگیری در زمینه مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: خانواده در وهله اول و مدارس در محلات و سیستم‌های مرتبط در مراتب بعدی باید افزایش مهارت و تاب‌اوری جوانان ما را ارتقا دهند.


برچسب ها: ابطال ، گواهینامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: