واشینگتن پست در گزارشی به بررسی فعالیت های رئیس جمهور آمریکا در عرصه سیاست پرداخت.
کد خبر: ۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹        21 February 2016
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست،«باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا بخش قابل توجهی از دوره ریاست خود را گذرانده است. علی‌رغم اینکه وی به روزهای پایانی ریاستش نزدیک می‌شود و کمپین انتخاب جانشینش فعال است، اتفاقات مهمی در آخرین سال اشتغال وی در این سمت رخ داده است.
 مرگ قاضی دیوان عالی آمریکا، سفری تاریخی به کوبا و یک انتخابات مقدماتی بی‌ثبات موضوعاتی هستند که اوباما را به طور جدی در عرصه سیاست درگیر کرده‌اند. وی از طرفی درباره شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا اظهار نظر می کند و از طرف دیگر به انتخاب جانشین برای آنتونین اسکالیا، قاضی دیوان عالی آمریکا مشغول است.  
 
به نوشته واشینگتن پست، کاخ سفید اصرار  دارد هنوز هم چالش هایی برای اوباما باقی مانده که باید آنها را حل کند. در میان تمام این چالش‌ها معرفی نامزدی برای جانشینی اسکالیا پیامدهای بسیاری را در پی خواهد داشت.
 
نقش اوباما در امور خارجی مانند جنگ سوریه نیز حائز اهمیت است. در این راستا، «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا بدنبال برقراری آتش‌بس در سوریه است.
 
با اینکه اغلب رئیس‌جمهورهای سابق آمریکا پس از مدت کوتاهی از عرصه سیاست ناپدید شده‌اند، به نظر می‌رسد باراک اوباما همچنان در این زمینه فعال بماند و ارتباط خود را با سیاست حفظ کند.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: