کواکبیان در صحن مجلس:
کواکبیان با انتقاد از انفعال مجلس در مورد عدم اجرای قوانین توسط دولت گفت: دولت قبل قانون را دور می زد، این دولت هم می گوید برنامه را قبول ندارد.
کد خبر: ۳۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷        15 November 2017



به گزارش اطلس خبر به نقل از مهر، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصول ۹۴ و ۱۲۳ قانون اساسی، به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره عملکرد دولت در زمینه تنظیم آیین نامه های اجرایی قوانین اشاره کرد و گفت: کمیسیون اصل ۹۰ باید نقش مدعی العموم داشته باشد و اگر مجلس در راس امور است نباید صرفا اعلام کند که دولت قوانین را اجرا نمی کند.

وی ادامه داد: کمیسیون اصل ۹۰ به طور مشخص باید خاطی را در زمینه عدم اجرای قوانین معرفی کند و بعدا هم گزارش بدهد که قوه قضاییه در این زمینه چه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دولت قبل قانون را دور می زد و این دولت هم می گوید اساسا برنامه را قبول ندارد؛ حرمت امامزاده را متولی آن باید نگه دارد، لذا کمیسیون اصل ۹۰ باید دقیق تر گزارش دهد.

کواکبیان تصریح کرد: متاسفانه قوه قضاییه هم برخورد مشخص و دقیقی با تخلفات و نتیجه تحقیق و تفحص ها ندارد.

پس از تذکر این نماینده علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به وی تاکید کرد: کمیسیون نمی تواند حکم صادر کند و مجرم را معرفی کند و در واقع جای قوه قضاییه را بگیرد؛ کمیسیون حداکثر نظرش را اعلام می کند و به قوه قضاییه می فرستد.

وی در عین حال تصریح کرد: امیدواریم کمیسیون اصل ۹۰ نیز تذکر شما را مد نظر قرار دهد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: