واعظی در جمع خبرنگاران:
مسئول دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: تجهیزات و امکانات موردنیاز مناطق زلزله زده به این مناطق ارسال شده است.
کد خبر: ۳۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴        15 November 2017

مسئول دفتر رئیس جمهور:امکانات مورد نیاز به مناطق زلزله زده ارسال شده استبه گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمود واعظی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران گفت : رئیس جمهور بلافاصله بعد از وقوع زلزله وزرای کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را به همراه رئیس جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله زده اعزام کرد ضمن اینکه از وزیر کشور خواسته شد به جای حضور در جلسه امروز هیئت دولت، جلسه ستاد بحران را سامان دهد .
وی افزود : با توجه به وجود حدود دو هزار روستا در مناطق حادثه دیده از تمامی بالگردهای موجود نزد نهادهای مختلف برای رسیدگی به روستاهای زلزله زده استفاده شده ضمن اینکه مایحتاج مناطق زلزله زده از پتو گرفته تا چادر و آب و دیگر اقلام مورد نیاز به منطقه ارسال شده است .
واعظی گفت: مسئله مدیریت بحران ، امنیت و اطلاع رسانی وضعیت مناطق زلزله زده مهمترین موضوعاتی بود که در سفر روز گذشته رئیس جمهور به مناطق زلزله زده مشاهده و در جلسه امروز هیئت دولت بررسی و چاره اندیشی شد همچنین نحوه پرداخت تسهیلات اسکان موقت و بازسازی اماکن اسیب دیده در جلسه امروز تصویب شد .
وی با اشاره به جلسه شب گذشته سران قوا در محضر مقام معظم رهبری گفت : در این جلسه دو موضوع تسریع در امدادرسانی به مناطق زلزله زده و استفاده از تمامی امکانات برای کاستن از مشکلات مردم و همچنین موضوع آسیب های اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و رئیس جمهور نیز در جلسه امروز هیئت دولت ضمن تبیین مطالبات معظم له ، وظایف هر یک از دستگاهها را برای انجام ماموریت های محوله مشخص کردند.
واعظی افزود: رئیس جمهور از دستگاههای اجرایی خواستند تا با پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گزارشی از تحول ایجاد شده در حوزه آسیب های اجتماعی اعتیاد، طلاق و مواد مخدر خدمت معظم له ارائه شود.
مسئول دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد برخی اخبار منتشر شده مبنی بر توافق رئیس جمهور و رئیس مجلس در مورد لایحه اصلاح ساختار دولت گفت : صحبت روسای قوا امری طبیعی است اما به کار بردن واژه توافق درست نیست ، موضوعی که باید نمایندگان مجلس رای دهند که توافق محسوب نمی شود، این حق مجلس است و انچه تصویب کند ملاک عمل خواهد بود.
وی افزود : ما یک لایحه در مورد تغییر ساختار دولت داده ایم و درحال بررسی است از طرف دولت هم اقای انصاری حضور دارند و مثل دیگر موضوعات به ذهن نمایندگان موضوعاتی می اید و پیشنهاد می شود و اگر پیشنهاد خوبی باشد ما بر روی لایحه دولت پافشاری نمی کنیم و انچه برای دولت مفید است نهایی خواهد شد.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: