بعد از گذشت بیش از دو هفته از انتخابات 7 اسفند همچنان حرف از انتخابات در بین مردم و مقامات و مسئولین زده می شود. تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان یکی از مسائلی است که این روز‌ها شنیده می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲        14 March 2016
بعد از گذشت بیش از دو هفته از انتخابات 7 اسفند همچنان حرف از انتخابات در بین مردم و مقامات و مسئولین زده می شود. تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان یکی از مسائلی است که این روز‌ها شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اطلس خبر، بعد از پایان انتخابات و اعلام نتایج اکثر نمایندگان مردم در خانه ملت مشخص شدند و صاحب کرسی های باقی مانده نیز با رقبای خود به مرحله دوم انتخابات راه یافتند. انتخابات 7 اسفند در حالی اتفاق افتاد که مقامات، مسئولین، دبیران احزاب، اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران و حتی بسیاری از هنرمندان مطرح کشور مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کردند و نهایتا با شرکت 62 درصدی مردم، انتخابات با شور و هیجان رقم خورد.
گرچه بیش از دو هفته از انتخابات می گذرد اما هنوز هم مسئله ای بسیار مهم باقی مانده است: تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان.!

وزیر کشور: شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که روز های سخت انتخابات را پشت سر گذاشته است صبح شنبه 22 اسفندماه در نشستی با استانداران کشور، از انتخابات گفت. وی در این باره یادآور شد: «شورای نگهبان باید صحت انتخابات را در حوزه‌های مختلف تایید نهایی کند که امیدواریم این کار زودتر انجام شود، لذا شاید زمان‌بر شدن این پروسه خیلی مناسب نباشد.»

اما آنچه که موجب تعلل در تایید صحت انتخابات می تواند بشود به نتیجه رسیدن شکایت کاندیدا ها از نتایج انتخابات خواهد بود که در این باره نیز وزیر کشور گفت: «برخی از شعب أخذ رأی مورد بازشماری قرار گرفتند که هیچ‌گونه تغییر یبعد از رسیدگی به شکایت‌ها نداشتیم.»

آیت الله هاشمی: رهبری صحت انتخابات را تایید فرمودند

روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پنجم در همایش هم‌اندیشی ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان حاضر شد و از انتخابات گفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان چهارم گفت: خوشبختانه رهبری هم انتخابات را خوب ارزیابی کردند و صحت انتخابات را تایید فرمودند.
او در ادامه افزود: من هم تایید می‌کنم در شرایطی که بیم آن می‌رفت فتنه بزرگتری در راه باشد، هیچ اتفاقی نیفتاد. 

آیت‌الله هاشمی همچنین با اشاره به اینکه وقتی رهبری از انتخابات و مردم ابراز رضایت می‌کنند و از مشارکت آن‌ها راضی هستند مسئله مهمی است، افزود: ممکن است بعضی نتایج مطابق نظر رهبری نبوده باشد ولی ایشان در کل ابراز رضایت کردند و این نشانه خوبی است.

انتخابات 94 در بدون حاشیه و در آرامش برگزار شد و مردم نیز بعد از انتخابات شاهد فضایی آرام تر و البته امیدوارانه تر در کشور یودند. بوجود آمدن چنین امیدی در بین مردم شاید اگر بیشتر از سهیم بودن آنها در آینده کشور نباشد به اندازه آن هست. تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بدون شک می‌تواند فضای کشور را از التهاب احتمالی آن خارج کند. 

گفتنی است تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز هم موضع گیری در این باره از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.


برچسب ها: شورای نگهبان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: