بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از قدرت های جهانی خواست به دلیل انجام آزمایش های موشکی اخیر، ایران را تنبیه کنند.
کد خبر: ۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳        13 March 2016
 دفتر نخست وزیر اسراییل روز شنبه با صدور بیانیه ای از گروه 1+5 خواست تا اقدامات تنبیهی فوری را علیه ایران به دلیل انجام آزمایش های موشکی اخیر به مورد اجرا بگذارند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز در این بیانیه آمده است وزیر امور خارجه اسراییل از طرف نتانیاهو مامور شده است تا با 5 عضو دایم شورای امنیت به علاوه آلمان در این باره رایزنی کند.

در این بیانیه آمده است: قدرت های جهانی (1+5) باید گام های تنبیهی فوری برای تکرار تخلفات ایران در انجام آزمایش های موشکی بردارند."

بیانیه نخست وزیر اسراییل تاکید می کند این اقدام کشورهای گروه 1+5 نشان از توانایی آنها در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد بود.

گفتنی است از زمان آخرین سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی ملل متحد در سپتامبر 2015 ، نخست وزیر اسراییل در بیش از 5 ماه گذشته نطق یا بیانیه ای در محکومیت برجام نداشته است.

نتانیاهو سرسخت ترین مخالف توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی بود، اما مخالفت های او نتوانست مانع این توافق شود.

 سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است واشنگتن از شورای امنیت خواسته تا مساله آزمایش های موشکی اخیر ایران را از جنبه مغایرت با قطعنامه های تحریمی این شورا  بررسی کند.

آمریکا مدعی است آزمایش  موشک های بالستیک بر اساس قطعنامه تحریمی شورای امنیت ممنوع شده است.

جمهوری اسلامی ایران اما تاکید می کند انجام آزمایش های موشکی اقدامی در چارچوب استراتژی دفاع ملی بوده و ناقض قطعنامه های شورای امنیت نیست.


برچسب ها: نتانیاهو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: