کد خبر: ۲۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵        16 October 2017

نیروهای ویژه قطر روز یکشنبه تمارین نظامی مشترکی را با نیروهای ویژه آمریکایی برای سال آموزشی ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ آغاز کردند.


خبرگزاری ایسنا: در مراسم آغاز تمرینات نظامی که در راستای ادامه هماهنگی و همکاری بین آمریکا و قطر برگزار شد، سرهنگ حمد بن عبدالله فطیس المری، فرمانده نیروهای ویژه مشترک قطر و سرهنگ دیوید کیسی، وابسته نظامی سفارت آمریکا در دوحه حضور داشتند.

اداره عقیدتی سیاسی وزارت دفاع قطر تاکید کرد، آغاز سال کاملی از آموزش‌های مشترک با نیروهای ویژه آمریکا دلیلی بر وجود روابط محکم میان دو کشور به خصوص در زمینه دفاعی است.

در این راستا، المری، آغاز مرحله دوم از تمرینات نظامی را اعلام کرد و گفت: مرحله دوم در امتداد تمرین سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ است که تا پایان سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت.

سرهنگ کیسی نیز با یبان اینکه آموزش‌های نظامی مشترک بین قطر و آمریکا دلیلی بر وجود روابط مستحکم بین دو کشور است، گفت که امنیت کشورش در گروه امنیت قطر است.

ماجد انصاری، استاد جامعه شناسی سیاسی دانسگاه قطر گفت: سرهنگ المری در زمان حضورش در این تمارین در کنار سرهنگ کیسی ایستاده بود با علم به اینکه نام المری در لیست "ترویستی" کشورهای محاصره کننده دوحه است.

انصاری افزود، آمریکا از طریق این تمارین مشترک پیام‌هایی را به کشورهای محاصره کننده می‌فرستد با این محتوا که یا مذاکره را با میانجی‌گری بپذیرند و یا آمریکا موضعی نزدیک به یکی از طرف‌های بحران - اشاره به طرف قطری- اتخاذ می‌کند.

واشنگتن دو هفته پیش تصمیم گرفت به دلیل بحران دوحه برخی آموزش‌های نظامی را با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس متوقف سازد.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: