در دیدارقائم مقام وزیر امورخارجه؛
آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در خصوص رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و منطقه، توصیه به صبر و شکیبایی و تحمل برخی ناملایمات کرد.
کد خبر: ۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲        11 March 2016
به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی وزرات امورخارجه، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امورخارجه در سفر اخیر خود به قم با آیت الله شبیری زنجانی دیدار و گفت و گو کرد.
سرمدی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به آیت الله شبیری زنجانی گزارشی از وضعیت روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه به استحضار وی رساند.
آیت الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار متقابلا ضمن ابلاغ سلام و محبت خود به وزیر امور خارجه آرزوی توفیق و خدمت بیشتر برای آقای ظریف و همکاران وی کرد.
وی در خصوص رابطه ایران با کشورهای همسایه و منطقه توصیه به صبر و شکیبایی و تحمل برخی ناملایمات ضمن حفظ عزت کرد و با اشاره به آیه ۳۵ سوره فصّلت گفت: قرآن توصیه می کند 'إدفع بالّتی هی أحسن' ، یعنی در تعامل با دیگران باید به طریق أحسن برخورد کنید و بدی را با خوبی دفع کنید،
قائم مقام وزارت امورخارجه در این سفر یک روزه علاوه بر دیدار با آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی (ص) و سخنرانی در دانشگاه ادیان و مذاهب درجمع نخبگان حوزوی در محل نمایندگی وزارت امور خارجه در قم حضور یافت.
از دیگر برنامه های وی در قم، شرکت در صبحانه کاری با حضور مدیران ارشد اقتصادی قم بود در این نشست پیرامون راهکارها و آسیب شناسی جذب سرمایه گذاری خارجی در استان تبادل نظر به عمل آمد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: