مراسم رونمایی از سامانه ارجاع کار کارشناسان دادگستری با حضور قائم مقام مدیر کل دادگستری استان یزد و جمعی از مسئولان استان، به همراه تعدادی از کارشناسان کانون کارشناسان دادگستری استان در محل تالار یزد برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱        11 March 2016

به گزارش ایسنا، در این مراسم سیدمحمد سجاد مدیرعامل کانون کارشناسان استان یزد درباره انگیزه اصلی کانون از اجرای این پروژه گفت: کانون یک نهاد غیردولتی است و سال‌هاست که در حوزه‌های مختلف به مردم، نهادهای دولتی و خصوصی و به ویژه به مراجع قضایی خدمات متفاوت و متنوعی ارایه می‌کند. این قدمت برای کانون هم یک فرصت به شمار می‌رود و هم یک تهدید؛ از این جهت فرصت است که هم‌اکنون در گروه‌های دوازده‌گانه کارشناسی تجربه‌ای بیش از ده هزار نفر سال را اندوخته دارد که بسیار باارزش و مفید است و از طرف دیگر تهدید است؛ چون اگر کانون بخواهد با سیاست‌ها و روش های کاری گذشته به فعالیت خود ادامه دهد و تغییری در زیرساخت و شاکله عرضه خدمات خود ایجاد نکند دیر یا زود از گردونه عرضه خدمات نوین و به روز عقب خواهد ماند و وظیفه ماست که اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه بیان کرد: شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما عدم وجود زیرساخت اطلاعاتی مناسب برای راه‌اندازی و شروع پروژه بود. سامانه‌های موجود فاقد کارآیی لازم بود، امکانات سخت‌افزاری و زیر ساخت شبکه از کیفیت و شرایط مطلوب برخوردار نبود و از همه مهمتر هیچ‌گونه مستندی درباره فرآیندهای کاری در حوزه‌های مختلف و به خصوص کارشناسان که محور اصلی سامانه است وجود نداشت؛ پراکندگی سیستم‌ها و اطلاعات کارشناسان و نیز سوابق صلاحیت‌ها و اطلاعات فردی نیز بر این دشواری‌ها افزوده بود و این عوامل باعث شد تا زمان اجرای طرح از آنچه که پیش‌بینی شده بود بیشتر به طول بینجامد. خوشبختانه با حمایت اعضای محترم هیئت مدیره و تلاش بی‌وقفه همکاران و نیز اخذ مشورت از کارشناسان شرکت مجری و مساعدت و همراهی ایشان در جلسات مکرر و متعدد، مشکلات یک به یک از پیش‌رو برداشته شد و امروز شاهد رونمایی از این سامانه هستیم.

وی افزود: موضوع استفاده از امضای رقمی (Digital Signature) و پرداخت‌های الکترونیک در آینده‌ نزدیک بیش از این فراگیر خواهد شد و زیرساخت‌های لازم برای آن در سامانه پیش‌بینی شده است. از همه مهم‌تر با ایجاد یک زیرساخت اطلاعاتی درست، جامع و کامل، در آینده نزدیک ما می‌توانیم از آن به عنوان پایه و اساس دانش سازمانی در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم و اگر این مهم محقق شود بی‌تردید کانون کارشناسان از نهادی که در حال حاضر می‌توان گفت به صورت نیمه سنتی اداره می‌شود به سازمانی توسعه‌یافته و متعالی، گذار خواهد کرد و ما اکنون در ابتدای آن راه هستیم؛امیدوارم اجرای موفقیت‌آمیز این سامانه در استان یزد به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها قرار گیرد و شاهد نصب، اجرا و توسعه آن در سایر استان‌ها باشیم و به این سبب کانون کارشناسان رسمی دادگستری شعبه استان یزد و شرکت رایورز کویر مجری طرح به عنوان پیشگامان این عرصه در کشور شناخته شوند و این اصلاً دور از انتظار نیست.

سجاد افزود: باید به این نکته مهم اشاره کنم که آنچه که تاکنون به دست آورده‌ایم حاصل کار، تلاش و مشارکت جمعی بوده. گروهی متشکل از اعضای هیئت مدیره، رؤسای گروه‌ها، کارکنان و کارشناسان کانون و مدیران و کارشناسان شرکت رایورز کویر که هر یک بنا به موقعیت خود نقش‌هایی را بر عهده‌ داشته‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: