محمد غرضی، کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می گوید در بازار تمرکز تبلیغاتی ندارد.
کد خبر: ۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷        21 February 2016

به گزارش خبرآنلاین، مانند همیشه نصیحت می کند که مراقب آینده باشیم. آینده ای که از نظر او به زودی فرامی رسد و به قول این چهره کهنه کار سیاسی ایران، اشخاصی مانند او که "آفتاب لب بام" هستند، می روند.
محمد غرضی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گذشته و داوطلب امروز حضور در مجلس شورای اسلامی دوره دهم است. او در پاسخ به خبرگزاری خبرآنلاین درباره اینکه چرا تمرکز فعالیتهایش را در بازار قرار داده، این موضوع را تکذیب می کند و می گوید در دانشگاه ها و مراکز علمی پایگاه رای بیشتری دارد.
او در حالی که از سخنرانی تبلیغاتی در بازار تهران باز می گشت در گفتگویی تلفنی با ما درباره این روزهایش گفت که در ادامه می خوانید:

به صورت مستقل در انتخابات مجلس آمده اید یا در لیست ها قرار دارید؟
ما در تمام عمر مستقل بودیم و حالا هم مستقل هستیم. اگر هم اسم من را در لیستها گذاشته باشند خبر ندارم. البته در لیستها اسم خود را ندیدم. مستقل آمده ام و همان شعارهای انتخابات ریاست جمهوری را تکرار می کنم، دولت و مجلس نباید دستشان در جیب فقرا برود. اصلی ترین خواسته مردم هم همین است.


دولت به جای خود، ولی مجلس چطور می تواند دست در جیب فقرا کند؟
مجلس نباید بودجه ای را تصویب کند که درآمد مردم کمتر از هزینه شان شود. شما خوب می دانید تورم نتیجه آن است که دولت بیش از درآمد خود، هزینه می کند. انشالله بتوانیم دولت را قانع کنیم به نفع جامعه، تورم بر مردم فقیر تحمیل نکند.
مسئله دوم، مجلس آینده، اشتغال است. تا وقتی واردات به این حد باشد، اشتغال ایجاد نمی شود. اگر دولتها این برنامه را داشتند که به جای تکیه به تولیدات محصولات خارجی، به تولیدات داخلی توجه می کردند، نه برجامی بود و نه فرجامی. ولی چون تولید داخلی حمایت نشد و ادامه پیدا نکرد، برجام پیدا شد که امیدواریم به فرجام برسد.
به نسل جوان هم می گویم ظرف 30 سال آینده که حکومت به دست شما می افتد، اگر حقوق عامه را به خاصه ترجیح ندهید به درد ما دچار می شوید. حقوق عامه یعنی اشتغال جوانها، حقوق خاصه یعنی خواسته تجار و وارد کنندگان. شرعا و عرفا حق با فقراست. بر شما حرام است حقوق خاصه را بر حقوق عامه ترجیح دهید. بنده نیز در مناظرات ریاست جمهوری عرض کردم دولتی که دستش در جیب فقرا باشد نه ایرانی است و نه اسلامی. اشخاص، مسلمان هستند ولی دولت اسلامی نیست. لذا می گوییم دو مسئله تورم و رکود مبتنی بر آن است که واردات بر تولید ترجیح داده می شود و حقوق خاصه که حقوق تجار و واردکنندگان است بر حقوق عامه که اشتغال است، ترجیح داده می شود و این مشکل امروز جامعه ای است که بزرگترین قدرت غرب آسیاست ولی در حل مشکلات اقتصادی خود درمانده. شرعا حقوق عامه بر حقوق خاصه ترجیح دارد، مصداقش اشتغال و واردات است.

شما چرا تمرکز فعالیتهای تبلیغی خود را در بازار گذاشتید؟ مگر بازار به گفته شما، مرکز تجار و خاصه نیست؟
بازار موزع است. اینها وارد کننده نیستند. وارد کنندگان تجاری هستند که جایشان در بازار نیست. آنها در طبقات بالای جامعه است. من به بازار به این دلیل علاقمندم که مشروطه در بازار تهران شکل گرفت. ملی شدن صنعت نفت از بازار شکل گرفت. 15 خرداد و 22 بهمن در بازار شکل گرفت. بازار محل فقرای کاسبان بازاری است. مال شاگرد بازاری هاست نه ثروتمندان. شما اگر تاریخ مشروطه را ملاحظه کنید، تمام شهدا دور و بر نشینان خانه علما مانند آقای سید محمد بهبهانی، آقای سید محمد طباطبایی، مرحوم مدرس بودند. تاجر و موزع فرقش این است که تاجر عمده وارد کننده و صادر کننده است. ولی موزعین، طبقات پایین جامعه هستند و تجار در مشروطه و ملی شدن صنعت نفت، 15 خرداد و 22 بهمن شرکت نداشتند. لذا من به آنجا می آیم. ولی تمرکزم در دانشگاه ها و مراکز علمی است.

پیش بینی شما از ترکیب مجلس آینده چیست؟
به یاری خداوند، انشالله مجلس دهم از نهم بهتر است. انشالله این مجلس به امور عامه بیشتر از امور خاصه بپردازد. امیدواریم این مجلس بتواند مشکلات جامعه را رسیدگی کند نه مشکلات احزاب و گروه ها را. موضوع تمرکز تبلیغات من در بازار هم اشتباه است. یک یا دو پلاکارد در بازار نصب کردم. حالا شما هی می گویید تمرکز در بازار قرار دادی. این حرف غلط است. این را تکرار نکن.

چشم، پیش بینی شما از ریاست مجلس چیست؟
رئیس را مجلس تعیین می کند. صلاح نیست من و شما برای مجلس آینده تکلیف تعیین کنیم.

فکر می کنیم در انتخابات مجلس رای می آورید یا سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری تکرار می شود؟
من اگر امیدوار نبودم، ثبت نام نمی کردم. امیدوارم ولی پیش بینی نمی توانم بکنم.


برچسب ها: غرضی ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: