نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا در لیست اصلاح‌طلبان از اقتصاددانان استفاده‌ نشده است، گفت: ما به اقتصاددانان قول داده‌ایم تا در قالب تشکل‌ها، سه ضلع ملت، مجلس و تشکل‌ها در مورد مسائل اقتصادی تشکیل شود.
کد خبر: ۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱        21 February 2016
به گزارش فارس،سهیلا جلودار زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش مطالبات دانشگاهیان از مجلس آینده در دانشگاه تهران گفت: از اینکه یکبار دیگر آزادگی و آزادی‌خواهی در زیر سقف‌های این سالن می‌پیچد خدا را شکر می‌کنم.

 وی افزود: ما 10 سال سخت و سیاه را پشت سر گذاشتیم. 10 سالی که اگر برای ما سختی‌هایی را همراه داشت ولی ثمره آن رشد، آگاهی و بلوغ یک ملت بود و جای جای این شهر جوانه‌های اصلاح‌طلبی حالا تبدیل به نهال‌هایی شده است که امکان ندارد این نهال‌ها به ثمر ننشیند.

عضو لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با بیان اینکه ما ناراحت و نگران کسانی هستیم که در حصر هستند، گفت: ما ناراحت این هستیم که جامعه ما نمی‌تواند از توانمندی‌ها و ارز‌شمندی‌های این عزیزان بهره‌مند شود و حتی ناراحت این هستیم که بسیاری از اقتصاددان‌های ما در کنج خانه انزوا به سر می‌برند و غم خانه‌نشینی کسانی که می‌توانند مثمرثمر باشند غم بزرگی است.

جلودارزاده گفت: خوشحالیم از این که هر آنچه که می‌فهمیدیم درست بود و هرآنچه که می‌گفتیم حق بود. ما به فردایی که با همبستگی، همدلی و کار و تلاش زیاد می‌تواند عقب‌ماندگی‌های 10 ساله را جبران کند امید داریم.

وی با تاکید براینکه ما می‌توانیم اولین کشور توسعه‌یافته در منطقه خودمان باشیم، گفت: ملتی که این همه خون دل‌ها را خورده شکست‌ناپذیر خواهد بود.

عضو لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با بیان اینکه ما با کف زدن‌هایمان حقیقت ملت را بیان می‌کنیم، گفت: ملتی که چاه نفت دارد نباید ملتش از گرسنگی و فقر رنج ببرند. ما می‌توانیم عزت را به کشور بازگردانیم.

به گفته جلودارزاده تمام افکار باطل، توهین‌آمیز، خودخواهانه که در طول این 8 سال حتی به صورت قانون درآمد نیز باید اصلاح شود.

وی افزود: وقتی از معاون اول رئیس‌جمهور اختلاس شروع می‌شود دیگر از آبدارچی شریف اداره چه توقعی می‌رود؟ با فکرهای پوسیده و طلسم‌شده این مملکت رشد نمی‌کند.

عضو لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با بیان اینکه آینده برای جوانان ما روشن نیست، اظهار کرد: جوان ما نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد که محترم باشد و بین هم سن و سالان خود مورد تشویق و تحسین قرار گیرد، بنابراین اصلاح تفکر و نگاه کردن به جوانان به عنوان پرچمدار رشد و توسعه کشور سبب می‌شود آنان خلاق شوند.

وی افزود: نباید بهترین‌های جامعه ما پای کامپیوتر بنشینند و از کشورهای دیگر طلب کار کنند.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: در کارخانجات زنان ما را از پای ماشین‌آلات کنار زدند و در سوله‌های متروکه بردند و گفتند فرش دستی ببافند. در دانشگاه 20 درصد سهمیه دختران در رشته‌های فنی را حذف کردند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: من به همراه خانم زهرا رهنورد برای رفع تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌ها تلاش کردیم که نتیجه آن قانون سیاست اشتغال زنان در جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: من از نزدیک با افکار امام (ره) اشنا بودم بنابراین آنانی که در مورد زنان مسائلی را مطرح می‌کنند فقط و فقط برای چپاول بیشتر نفت این کشور است.

وی به دولت نهم و دهم اشاره و تصریح کرد: دراین 8 سال جز دروغگویی نابهنجارهای اجتماعی و اختلاف چیزی را ندیدیم. جز فقر و بیشتر شدن فاصله طبقات اجتماعی حاصل دیگری نداشت. دیدیم که پول ما به دلیل سیاست‌های غلط تا یک سوم تنزل پیدا کرد.

جلودارزاده با اشاره به تنظیم و بررسی برنامه ششم در مجلس آینده گفت: باید در برنامه ششم دغدغه‌های مردم به عنوان یک اولویت قرار بگیرد. باید موانع رفع فضای کسب و کار را برداشت و بخش خصوصی را حمایت کرد تا در یک مسیر مناسب‌تر قرار بگیرد.

عضو لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت ادامه داد: در برنامه ششم توسعه با توجه به 2 و نیم میلیون زنان سرپرست خانوار باید برنامه‌ای تدوین شود که مشکلات آنان مرتفع‌ شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در لیست اصلاح‌طلبان از اقتصاددانان استفاده‌ای نشده است، گفت: ما به اقتصاددانان قول داده‌ایم تا در قالب تشکل‌ها سه ضلع ملت، مجلس و تشکل‌ها در مورد مسائل اقتصادی تشکیل شود. این سه‌جانبه‌گرایی باید در طول مدت تدوین و بررسی برنامه ششم وجود داشته باشد تا قوانین مردم‌آزار ایجاد نشود و یا این قوانین را شناسایی کرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: