معاون ظریف روز چهارشنبه با صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان در محل آن وزارت خانه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف روابط دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱        09 March 2016
به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی، معاون کنسولی پارلمانی و امور ایرانیان وزیر خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برگزاری سومین دور کمیسیون مشترک کنسولی که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه میان هیات‌های ذی‌ربط دو کشور در کابل برگزار شد؛ خاطرنشان کرد: دو طرف توافقات خوبی در زمینه همکاری‌های قضایی، تبادل زندانیان، تسهیلات حمل و نقلی، روادید کثیرالمدت به تجار و بازرگانان دو کشور و ... در جریان این نشست با یکدیگر داشته‌اند.

 وی به خدمات متنوع و شایان جمهوری اسلامی ایران به مهاجران افغان به‌ویژه در زمینه‌های آموزشی اشاره کرده و افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری ظرف سالجاری تحصیلی، تمامی فرزندان مهاجران افغان حتی فاقدین مدرک نیز از نعمت سوادآموزی بهره‌مند شدند.

قشقاوی هم‌چنین با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک، خواهان توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف در حوزه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی در راستای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم شد.

ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت‌آمیز کمیسیون مشترک کنسولی میان دو کشور، بر ضرورت اجرایی شدن توافقات هیات‌های دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان هم‌چنین ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران از میلیون‌ها مهاجر افغان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط سخت و دشوار چند دهه اخیر در کنار دولت و مردم افغانستان بوده و مردم افغانستان همیشه قدردان این همراهی و همدلی هستند.


برچسب ها: افغانستان ، قشقاوی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: