دبیر هیات دولت با تاکید بر اینکه هیچ گونه سابقه ای از تصویب اساسنامه کنونی فدراسیون فوتبال (اساسنامه سال ۱۳۸۶) در دولت وجود ندارد و اساسنامه ادعایی در دولت تصویب نشده است،گفت: آخرین اساسنامه فدراسیون فوتبال که به تصویب هیات دولت رسیده مربوط به سال ۱۳۸۱ است.
کد خبر: ۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶        09 March 2016
محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره اظهار نظرهای مطرح شده درمورد تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۸۶ در هیات دولت گفت: سازمان بازرسی کل کشور از دولت استعلام کرد که آیا هیات وزیران در سال ۱۳۸۶ مصوبه ای درباره تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال داشته است یا خیر؟ ما هم بعد از بررسی اسناد و مدارک، به این سازمان اعلام کردیم که دولت چنین مصوبه ای نداشته است.
حاجی میرزایی با بیان اینکه موضوع تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۸۶ مربوط به دولت گذشته می شود و باید از مسئولین وقت آن دولت پیگیری شود، تصریح کرد: ممکن است هیات وزیران در آن سال درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال بحث و گفت و گو کرده باشد اما اسناد و مدارکی وجود ندارد که این اساسنامه را در قالب مصوبه ای برای اجرا ابلاغ کرده باشد.
براساس قانون، پیش نویس مصوبات هیات دولت ابتدا توسط دفتر هیات دولت تهیه شده و پس از تصویب در هیات وزیران، برای تائید به شورای نگهبان ارسال می شود. مصوبات بعد از اخذ تائیدیه شورای نگهبان برای اجرا به امضای معاون اول رئیس جمهوری رسیده و رونوشت آن برای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات ارسال شده و در روزنامه رسمی کشور نیز منتشر می شود.
به گفته دبیر هیات دولت، اساسنامه کنونی فدراسیون فوتبال که در سال ۱۳۸۶ و بدنبال تعلیق فوتبال کشور به تصویب کمیته اضطرار فیفا و سازمان تربیت بدنی وقت رسید، روند قانونی ذکر شده را طی نکرده است.
حاجی میرزایی گفت: موضوع تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال مربوط به دوره مسئولیت این دولت نمی شود و مسئولین دولت در سال ۱۳۸۶ باید در این زمینه پاسخگو باشند؛ ما این موضوع را به سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کرده ایم.
بدنبال برخی اخبار منتشر شده درباره تائید نشدن اساسنامه فدراسیون فوتبال در دولت گذشته، کیومرث هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در روز ۱۶ اسفندماه در نشستی خبری با ارائه یک سند مکتوب مصوبه هیات وزیران درمورد اساسنامه فدراسیون فوتبال به خبرنگاران در این نشست، گفت: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی وقت (محمد علی آبادی ) در نامه ای به تاریخ ۳۰ تیر ۸۶ درنامه ای خطاب به پرویز داودی معاون اول رییس جمهوری وقت با این متن که یک نسخه از اساسنامه فدراسیون فوتبال که در تاریخ ۱۱ تیرماه ۸۶ به تایید فیفا رسید، درخواست فوریت خارج از نوبت بررسی این اساسنامه را برای دستور کار هیات وزیران خواستار می شود که پس از مطرح شدن اساسنامه در هیات دولت وقت، مورد تایید و تصویب نیز قرار می گیرد.
دبیر هیات دولت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا تاکید کرد که اساسنامه نهادهای عمومی غیردولتی ورزشی (فدراسیون ها) باید به تصویب هیات دولت برسد.
وی توضیح داد که اساسنامه سال ۱۳۸۱ فدراسیون فوتبال روند قانونی را طی کرده و بعد از پیشنهاد رئیس وقت سازمان تربیت بدنی، در هیات وزیران تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده و برای اجرا توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است.
حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که تکلیف عمل کردن به اساسنامه کنونی فدراسیون فوتبال که روند قانونی را طی نکرده است، چیست؟، گفت: باید مسئولین فدراسیون فوتبال خود پاسخگو باشند که چگونه به یک اساسنامه خیالی عمل کرده اند و اگر اساسنامه تصویب شده ای در دولت دارند ارائه دهند.
دبیر هیات دولت در عین حال خاطرنشان کرد که همواره این امکان وجود دارد که اساسنامه فدراسیون فوتبال از مسیر قانونی خود برای تصویب در دستور کار هیات وزیران قرار بگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: