مجری بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور گفت: نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی ایران به همت متخصصان "پژوهشگاه نیرو" و با موفقیت به شبکه برق سراسری متصل شد.
کد خبر: ۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴        12 March 2016
به گزارش تسنیم، داود محمدی، درباره راه‌اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور گفت: این نیروگاه که بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران به حساب می‌آید و اولین پروژه خورشیدی ایران در مقیاس مگاوات بشمار می‌رود در طی کمتر از یکسال گذشته به همت متخصصان پژوهشگاه نیرو اجرا و با موفقیت به شبکه برق سراسری متصل شد.
 
وی انجام این پروژه را گام موثری جهت نیل به اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی، سیاست‌های کلی نظام در بخش انرژی و در راستای برنامه راهبردی وزارت نیرو در حوزه برق و انرژی دانست. وی افزود: کاهش انتشار آلاینده‌ها، حفظ محیط زیست و همچنین ایجاد یک طرح پایلوت در کشور جهت الگوسازی و ترویج بستر مناسب جهت احداث نیروگاه‌های بیشتر برای تولید برق خورشیدی را از اهداف مهم و اساسی این پروژه برشمرد.
 
وی با تأکید بر تحقق بخش عمده‌ای از اهداف سند راهبردی وزارت نیرو، مندرج در ذیل راهبردهای 9-1 و 9-3 بخش برق و انرژی، دستیابی به فناوری احداث و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس بزرگ (مگاواتی) در کشور و الگوسازی و تدوین استانداردها و دستورالعمل‌های اجرایی جهت احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های فتوولتائیک را از دیگر دستاوردهای این پروژه عنوان کرد.
 
محمدی در پایان با اشاره به افتتاح رسمی این نیروگاه در آینده نزدیک، خاطر نشان کرد: در این پروژه 392 عدد پنل، 196 عدد استرینگ و 4 عدد اینورتر هر کدام به ظرفیت 250 کیلووات برای تولید انرژی حدود 1.7 گیگاوات ساعت استفاده شده‌است.
 
گفتنی است این نیروگاه در زمینی به مساحت 1.6 هکتار و با ظرفیت یک مگاوات اسمی در محوطه آزمایشگاه تست دکل‌های فشار قوی پژوهشگاه نیرو واقع در نزدیکی شهر اراک ابتدای جاده اراک به خمین احداث شده‌است.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: