معاون اول رییس‌جمهور گفت: ما در طی دو سال گذشته توانسته‌ایم در یک مذاکره سخت، فشرده، جدی امروز به نقطه‌ای برسیم که تحریمی پیش روی کشورمان نباشد.
کد خبر: ۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲        08 March 2016

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در سومین همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران که در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در تبیین وضعیت کشور هرکدام از ما وظیفه‌ای داریم و آن‌چه که مهم است اداره کشور به صورت مطلوب است تا نظام به اهدافش برسد. حتی همین که سه قوه از هم مستقل هستند بحث‌های زیادی را دارد. یقینا این قوا باید در جهت هدف واحدی حرکت کنند. این نظام باید خوب اداره شود و مردم بدانند که در این نظام زندگی بهتری را دارند. البته ما پس از انقلاب دوران ویژه و خاصی را داشته‌ایم.

وی یادآور شد: سال 92 برای کشورمان از هر جهت سال ویژه‌ای بود و از آن‌جا که من در بخش‌های مهم کشور مسئولیت داشته‌ام، انتظار عمومی در بخش اقتصادی این بود که باید بهترین اقتصاد در کشور حاکم باشد. در سال 92 با وجود تحریم‌ها سال سختی را داشتیم. در سال 84 سند چشم انداز را داشتیم که مقام معظم رهبری یک آینده 20 ساله را برای کشورمان ترسیم کردند. اکنون بیش از 10 سال از آن سند گذشته و همه اصرار داریم که باید این سند تحقق یابد ولی زمانی که به نیمه کار رسیدیم دیدیم منابعی که باید صرف می‌شد چند برابرش صرف شده است و شاهدیم که فاصله‌ها از چشم‌انداز و اهداف موردنظرمان زیاد است.

وی با تاکید بر این‌که «برگرداندن ریل قطار اداری کشور به ریل خودش نیازمند تدابیر محکم با پشتوانه دقیق و کارشناسی است» گفت: امروز حدود دو و نیم سال از آن شرایط می‌گذرد و به نظرم کشور ما شرایط خوبی را پیدا کرده است و انسجام داخلی در درون نظام صورت گرفته است. ما هیچ موضوع مهمی را در این دو و نیم سال نداشته‌ایم که بخواهیم اجرا کنیم و در مجلس و قوه قضاییه همکاری با ما نشود. در واقع این انسجام و تدبیر کمک کرده که ما به شرایطی برسیم تا مشکلات را حل کنیم. از دو سال گذشته تاکنون توانستیم در یک مذاکره سخت و فشرده و جدی به نقطه‌ای برسیم که تحریم‌ها جلوی کشور نیست.

معاون اول رییس‌جمهور یادآور شد: امکان دارد که تحریم‌ها کامل از بین نرفته باشد ولی خیلی از بحث‌هایش اجرا شده است. با این‌که تحریم‌های ما لغو شده ولی هنوز موفق نشده‌ایم پول خودمان را از هند به کشور بیاوریم. تا حرف هم می‌زنیم آن‌ها می‌گویند که بانک‌های ما از بانک‌های آمریکایی‌ها می ترسند.

وی با بیان این‌که «در بخش اقتصادی دستاوردهای خوبی داشتیم» ادامه داد: در سال 89 ، دلار هزار تومان بود که ظرف مدت کوتاهی به 3900 تومان در سال 91 رسید.


برچسب ها: جهانگیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: