مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از استفاده سامانه هوشمند سوخت در مصرف گازوئیل خبر داد و گفت: هیچ تصمیمی برای حذف عرضه بنزین با کارت سوخت گرفته نشده است.
کد خبر: ۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷        08 March 2016
سیدناصر سجادی در یک نشست خبری که در شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی برگزار شد با اشاره به اینکه در یازدهمین ماه گذشته در سال جاری مصرف بنزین در کشور در حدود 70 میلیون لیتر بوده است،‌گفت: مصرف بنزین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد:‌ اگر شاهد رشد فزاینده مصرف بنزین در کشور نیستیم علتش تک نرخی بودن قیمت بنزین در کشور است زیرا مردم دیگر التهاب افزایش سوخت‌گیری همانند دوره‌ا‌ی که بنزین سهمیه‌ای وجود داشت، ندارند.

سجادی با اشاره به اینکه در یازدهمین ماه گذشته مصرف نفت گاز 18 درصد و مصرف نفت سفید 10 درصد کاهش یافته و همچنین مصرف نفت کوره با کاهش 36 درصدی روبرو بوده گفت: به عنوان مثال در مصرف نفت گاز که سال گذشته بیش از 100 میلیون لیتر مصرف می‌شد امسال مصرف در این فراورده به 82 و نیم میلیون لیتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امسال به طور متوسط روزانه 5 میلیون لیتر گازوئیل صادر کردیم، گفت: یکی از برنامه‌های ما در سال 95 افزایش صادرات گازونیل و نفت کوره است.


برچسب ها: بنزین ، فرآورده ملی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: