اشغالگران صهیونیست در ماه ژوئن گذشته ۸۰ بار به مقدسات اسلامی فلسطین که برجسته ترین آنها مسجد مبارک الاقصی در شهر قدس و حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل می باشند، تعرض کردند.
کد خبر: ۲۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸        05 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم: وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین را نشانه رفته است.

در این بیانیه می خوانیم که رژیم اشغالگر قدس در ماه گذشته 40 بار مانع از پخش اذان در این حرم شدند.

این وزارتخانه نسبت به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی به مقدسات اسلامی؛ به ویژه تلاش تل آویو در زمینه تغییر هویت تاریخی و دینی آنها ابراز نگرانی کرد.

وزارت مذکور از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در قبال این تجاوزات و تعرضات دست به تحرکات و اقدامات مسئولانه بزنند و در جهت حراست از مقدسات فلسطین تلاش کنند.

این وزارتخانه از سازمان های بین المللی خواست تا به تجاوزات اسرائیل در شهر قدس پایان بخشند.

در ماه ژوئن گذشته 1391 شهرک نشین صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی تعرض کردند.

مرکز مطالعات امور اسرائیلی فلسطینی "قدس" طی گزارشی که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، تاکید کرد که در ماه گذشته تعرضات شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی تشدید یافت.

در این گزارش می خوانیم که میزان تعرضات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در ماه ژوئن گذشته نسبت به تعرضات ماه ژوئن سال قبل افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

طبق این گزارش، در ماه گذشته با توجه به تقارن آن با ماه مبارک رمضان، فلسطینیان همواره راهی این مسجد می شدند.

در این گزارش می خوانیم که تعداد نمازگزاران فلسطینی در نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان به 205 هزار نفر، در دومین نماز جمعه به 300 هزار نفر، در سومین نماز جمعه به 300 هزار نفر و در آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان به 120 هزار نفر رسید.

این نهاد فلسطینی در گزارش خود آورده است: در نماز عید سعید فطر امسال نزدیک به 90 هزار فلسطینی در مسجد الاقصی شرکت کردند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: