رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از بکارگیری 25 هزار نفر نیرو و 19 فروند بالگرد هوایی برای خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸        08 March 2016
به گزارش ایسنا،دکتر ناصر چرخ‌ساز در بیست‌ونهمین همایش روسای اورژانس کشور با بیان اینکه امسال برای طرح سلامت نوروزی جمعیت هلال‌احمر 1273 پایگاه ثابت و سیار در سطح کشور برنامه‌ریزی کرده، گفت: اقدامات ما در این زمینه از 25 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه دارد.

وی افزود: در این راستا بالغ بر 5هزار و 700 نفر نجاتگر تخصصی و 25 هزار نفر نیرو را در این ایام به کار می‌گیریم. همچنین 19 فروند بالگرد امداد و نجات تمام استان‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند.

چرخ‌ساز با بیان اینکه توان عملیاتی ما نسبت به سال گذشته 4.3 درصد افزایش یافته است، گفت: برای افزایش هم‌افزایی با دستگاه‌ها، تعامل و تفاهمی را با اورژانس کشور برای ایام نوروز داشته‌ایم. بر این اساس در زمینه انتقال مصدومین به مراکز درمانی در گذشته مشکلاتی داشته‌ایم، به این صورت که اگر ما مصدومی را به مرکز درمانی منتقل می‌کردیم، از رایگان بودن خدمات درمانی تصادفات در بیمارستان‌ها بهره نمی‌برد، اما با تاکید وزیر بهداشت و همکاری رئیس اورژانس کشور تاکید شد که تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین ما از این به بعد براساس هماهنگی قبلی با مرکز دیسپچ، انتقال مصدومین را انجام می‌دهیم. بنابراین بعد از تماس مردم با تلفن گویای 112 نیروهای ما با هماهنگی اورژانس اعزام می‌شوند و در زمان انتقال مصدوم نیز هماهنگی با مرکز دیسپچ هلال‌احمر و اورژانس انجام می‌شود و به این ترتیب مصدومان از پوشش رایگان خدمات پیش‌بیمارستانی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته در برخی استان‌ها این مشکل وجود داشت، گفت: البته با این هماهنگی‌ها اکنون این مشکل رفع می‌شود.

چرخ‌ساز درباره میانگین زمانی رسیدن به صحنه تصادف توسط سازمان امداد و نجات گفت: میانگین زمانی رسیدن به سر صحنه را طی امسال به زیر 10 دقیقه رساندیم و برای افزایش توان عملیاتی‌مان در حال کاهش بیشتر این زمان هستیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ادامه از آمادگی سازمان امداد و نجات جهت آموزش دوره‌های نجات و رهاسازی برای تکنسین‌های اورژانس خبر داد و گفت: این آموزش‌ها می‌تواند به تکنیسین‌های اورژانس کمک کند تا در زمان طلایی که به سر صحنه می‌رسند، منتظر نباشند تا نیروهای امداد و نجات برسند. در عین حال هلال‌احمر نیز آموزش‌های تخصصی لازم را می‌تواند از اورژانس دریافت کند.

چرخ‌ساز همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های بین‌المللی سازمان امداد و نجات گفت: اگر حادثه‌ای در دنیا اتفاق افتد، براساس نیاز ما هم کمک‌های بشردوستانه را ارسال و هم تیم‌های امدادی‌مان را به منطقه اعزام می‌کنیم. در این راستا فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم و از بین 190 کشور جهان جزء سه تا چهار کشور دنیا از نظر امکانات و پوشش‌های امدادی هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: