تا امروز برقرسانی به تعداد ۲۱۷ روستا با ۲۳۵۰ خانوار در کشور در نقاط صعب‌العبور یا مناطق دور‌افتاده و یا مناطقی که عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها بوده و احداث شبکه برق موجب تخریب آن می‌شد با استفاده از سیستم‌های انرژی‌های نو و تجدیدپذیر انجام شده است.
کد خبر: ۲۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳        21 May 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم: تا امروز برقرسانی به تعداد ۲۱۷ روستا با ۲۳۵۰ خانوار در کشور در نقاط صعب‌العبور یا مناطق دور‌افتاده و یا مناطقی که عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها بوده و احداث شبکه برق موجب تخریب آن می‌شد با استفاده از سیستم‌های انرژی‌های نو و تجدیدپذیر انجام شده است.
 
«آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: سال گذشته با همت و تلاش دست‌اندرکاران برق روستایی و مدیران عامل شرکتهای توزیع به رکورد افتخارآمیز ۵۶ هزار و ۸۰۰ روستای برقدار دست یافتیم و به این ترتیب تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد و واجد شرایط برقدار شدند.
 
وی افزود: در طی سالهای اخیر با تخصیص قسمتی از درآمد عوارض برق به برق‌رسانی به روستاها، انجام پروژه‌ها با شدت بیشتری ادامه یافت و سخت‌ترین پروژه‌های برق‌رسانی به روستا‌ها که در تصور نبود انجام شد.  
 
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه "برخی پروژه‌های برقرسانی روستایی در شرایط صعب العبور اجرا شد"، گفت: از هفته دولت سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵، تعداد ۲۱۵۲ روستا با ۳۲۰۵۶ خانوار و با احداث ۵۹۴۲ کیلومتر شبکه برق از نعمت برق برخوردار شدند.
 
 وی ادامه داد: تا امروز برقرسانی به تعداد ۲۱۷ روستا با ۲۳۵۰ خانوار در کشور در نقاط صعب‌العبور یا مناطق دور‌افتاده و یا مناطقی که عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها بوده و احداث شبکه برق موجب تخریب آن می‌شد با استفاده از سیستم‌های انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از جمله سیستم‌های خورشیدی، بادی و ... انجام شده که از این تعداد، سیستم‌های برقرسانی ۱۱۷ روستا در فاصله سال‌های ۹۲ تا پایان ۹۵ احداث شده اند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: