در آذربایجان شرقی انجام شد؛
نخستین واحد تولید کاغذ از سنگ کشور در شهرک صنعتی شبستر افتتاح شد.
کد خبر: ۲۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵        17 May 2017
افتتاح نخستین واحد تولید کاغذ از سنگ کشور در شبستربه گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در فاز نخست این واحد سالانه 3 هزار تن کاغذ با گرید تحریر از سنگ کربنات کلسیم به عنوان محصولی دانش بنیان تولید می شود.
میزان سرمایه گذاری فاز اول این واحد 76 میلیارد ریال است که 40 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با عاملیت صندوق کارآفرینی امید تامین شده است.
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این واحد گفت : تولید کاغذ از کربنات کلسیم کمک شایانی در قطع واردات کاغذ و جلوگیری از خروج ارز خواهد داشت.
جبارزاده با اشاره به توانمندی این کارخانه در ساخت تجهیزات مورد نیاز تولید کاغذ از سنگ گفت: شرکتهای خصوصی در صورت تمایل می توانند در تکثیر خطوط تولید کمک کنند.
وی خاطر نشان کرد : توسعه شرکتهای دانش بنیان جزو اولویتهای دولت در سالهای گذشته بود چرا که هم میزان سرمایه گذاری لازم کم است و هم اشتغال زیادی خواهد داشت.
جبارزاده با بیان اینکه حمایت از چنین شرکتهایی مورد اقبال دولت است گفت: سال گذشته صندوق کارآفرینی در استان 60 میلیارد تومان به بیش از 4 هزار واحد تولیدی تسهیلات  پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: 738 واحد تولیدی دیگر نیز از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند و در رده بندی های سال گذشته، آذربایجان شرقی جزو 3 استان برتر کشور از نظر اقدام و عمل و حمایت از واحدهای تولیدی معرفی شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید باید به دست بخش خصوصی صورت گیرد یادآور شد: اگر مردم در عرصه اقتصادی وارد نشوند دولت به تنهایی نمی تواند در این عرصه پیروز شود.
نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز اولویت این صندوق را حمایت از کسب و کارها و شرکتهایی که در بطن روستاها تشکیل شده اند اعلام کرد و گفت: به حمایت مالی مناطق روستایی بیش از پیش تمرکز کرده و بیش از 62 درصد تسهیلات  را در مناطق روستایی اعطا کرده ایم.
آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به مهاجرت معکوس در برخی مناطق این شهرستان گفت : امسال یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در کشور در نظر گرفته است.
فرماندار شهرستان شبستر هم گفت :سال گذشته 50 میلیارد ریال برای تکمیل نواحی صنعتی شهرستان شبستر تخصیص یافت و قرار است فاز دوم شهرک صنعتی شبستر در زمینی به مساحت 200 هکتار در آینده نزدیک کلنگ زنی شود.
ایلخانی سرمایه گذار این واحد تولیدی هم با بیان اینکه 70 تا 80 درصد این کاغذ از کربنات کلسیم تولید می شود خاطرنشان کرد: دانش فنی تولید کاغذ از سنگ فقط در اختیار 4 کشور دنیا قرار دارد.
وی با بیان اینکه بازیافت آسان، مقاومت در برابر آب، نیاز پایین به مرکب از ویژگی ها و مزایای کاغذ تولیدی در این واحد است افزود: قیمت تمام شده آن، 70 درصد کاغذ معمولی است، نیاز به قطع درختان وجود ندارد و کاغذ مصرفی را می توان مجدد بازیافت کرد.
وی همچنین گفت : 70 درصد تجهیزات مورد نیاز تولید این کاغذ داخلی است و با دانش فنی ساخت و فرمولاسیون آن بومی شده است.
ایلخانی اضافه کرد: ظرفیت نهایی تولید این کارخانه 7 هزار تن در سال و میزان سرمایه گذاری کلی این طرح 130 میلیارد ریال  پیش بینی شده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: