رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران روز دوشنبه قول داد که از این پس اجازه داده نمی شود تا برخی تماشاگران فوتبال با پرتاب اشیایی به داخل زمین، جو ورزشگاه ها را مسموم کنند.
کد خبر: ۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲        07 March 2016
 اظهارنظر «مهدی تاج» رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران واکنشی به پرتاب نارنجک دستی در حین بازی فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال در روز یکشنبه - دیروز - بوده است.
وی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه ها در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پرتاب نارنجک دستی در بازی دیروز پرسپولیس و تراکتور سازی عادی نبوده است و سازمان لیگ فوتبال ایران به راحتی از این موضوع نمی گذرد.
نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: کارگروهی با همکاری یگان ویژه نیروی انتظامی تشکیل می شود تا بررسی شود که اینگونه وسایل چگونه وارد ورزشگاه ها می شود.
تاج گفت: در حالی که آوردن یک بطری آب به داخل ورزشگاه ها سخت است، اما متاسفانه روز گذشته - یکشنبه - هم نارنجک پیدا شد و هم از این نارنجک استفاده شد.
وی افزود: برای مدت های طولانی بود که با موضوع پرتاب نارنجک دستی در ورزشگاه ها مواجه نبویم، اما متاسفانه در بازی دیروز و زمانی که مدیر امنیت اتحادیه فوتبال اروپا - یوفا - در ورزشگاه حضور داشت، یک نارنجک دستی پرتاب شد.
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران به صورت ضمنی رانندگان برخی ماشین ها و فروشندگان برخی اغذیه فروشی ها در ورزشگاه آزادی را متهم به انتقال مواد آتش زا به ورزشگاه کرد و گفت: به نظر می رسد که باید از ماشین ها و اغذیه فروشی ها بازرسی بیشتری صورت گیرد و امنیت بیشتری در حین، قبل و بعد از مسابقه ایجاد شود.
تاج گفت: پرتاب نارنجک در ورزشگاه ها مغموم است و از کنار این موضوع به راحتی گذر نمی کنیم و قطعا این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد.
وی در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه ها گفت: کارگاه آموزشی بسیار خوبی در حال برگزاری است و این کارگاه برای نخستین بار در ایران با این شیوه و در این سطح برگزار شد.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال توضیح داد که «اتحادیه فوتبال اروپا - یوفا - در زمینه برقراری امنیت در ورزشگاه ها تجربیات و دانش خوبی دارد و ما از این تجربیات و دانش بی بهره هستیم.
تاج افزود: «مارک تیمر» مدیر امنیت اتحادیه فوتبال اروپا اطلاعات خوبی در حوزه برقراری امنیت در ورزشگاه ها دارد.
وی گفت: البته او روز گذشته - یکشنبه - پس از پرتاب یک نارنجک دستی از سوی تماشاگران گفت که «موضوع خیلی عادی است» اما ما معتقد هستیم که این اقدام بسیار بد و ناشایست است.
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص بازی های لیگ قهرمانان آسیا گفت: موضع ما در خصوص برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ایران محکم است و حتی تیم هایی از قطر و امارات که به ایران آمدند، از ما تشکر کردند و دلیلی وجود ندارد که ایران مسابقات لیگ قهرمانان را در کشور دیگری برگزار کند.
تاج با تاکید براینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت باید تصمیم بگیرد، گفت: فیلم دیدار تیم های باشگاهی قطر و امارات را در ایران برای کنفدارسیون فوتبال آسیا ارسال کرده ایم و به آنها تاکید کرده ایم که از حقوق خودمان دفاع می کنیم.
وی افزود: انصراف از لیگ قهرمانان آسیا جزو سیاست های ما نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: