عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: اغلب تحریم‌های بزرگ علیه ایران بعد از فتنه 88 رخ داد.
کد خبر: ۲۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸        12 May 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری فارس: حجت‌الله عبدالملکی امروز با بیان اینکه بحث بر سر چند سانتریفیوژ نیست و دشمنان می‌خواهند ابتدا انرژی هسته‌ای سپس توان موشکی و بعد از آن جریان مقاومت، قرآن و قوانین اسلامی را از ما بگیرند، ادامه داد: یکی از دلایلی که تحریم‌ها هرسال افزایش پیدا می‌کند بیداری اسلامی است و غرب معتقد بود ایران در حال مدل‌سازی است و جهان اسلام در حال خارج شدن از دست آنها است.

وی عنوان کرد: دلیل دیگر که سبب  شدت این تحریم‌ها علیه ایران شد فتنه 88 بود دشمن در این اتفاق امید به نابودی انقلاب پیدا کرد چرا که دو دسته افرادی که در راس نظام بودند یا همراه با فتنه شدند یا در مقابل فتنه سکوت کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: این اتفاقات سبب شد غربی‌ها فکر کنند که اگر به ایران فشار اقتصادی بیاورند مردم دست از انقلاب می کشند، بنابراین اغلب تحریم‌های بزرگ علیه ایران بعد از فتنه 88 رخ داد.

وی ادامه داد: هدف از تحریم‌ها ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی است زیرا آنها می‌دانند پشتیبان این انقلاب مردم هستند و اگر مردم از انقلاب ناامید شوند انقلاب اسلامی متوقف می شود.

عبدالملکی افزود: غربی‌ها در تحقیقاتشان که توسط اقتصاددانان بزرگ صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که مردم ایران به قدری پر توان و ظرفیت‌ها در ایران به قدری زیاد است که می‌توانند تحریم ها را مهار کنند، اما هرگز این موضوع به مردم گفته نشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: در کشور هر اتفاق بدی افتاد گفتند به دلیل تحریم‌هاست حتی دولت نیز با این شعار بر سر کار آمد اما هرگز واقعیت امر به مردم گفته نشد.

وی عنوان کرد: زمانی که تحلیل‌گران غربی گفتند که با تحریم نمی‌توان اقتصاد ایران را فلج کرد به سمت تحریم‌های داخلی رفتند چرا که تحریم‌های خارجی تنها 20 درصد اقتصاد ایران را فلج می کرد و 80 درصد دیگر توسط تحریم‌های داخلی صورت می‌گرفت، در واقع تحریم‌های خارجی پشتیبان تحریم‌های داخلی است.

عبدالملکی بابیان اینکه در دولت کنونی یک میلیون فرصت شغلی به دلیل تحریم‌های داخلی از بین رفته است، ادامه داد: دولت یازدهم دولت وارده‌کننده عمده است و نمی‌تواند بدهی خودش را به بخش خصوصی بپردازد و علت بیشتر ورشکستی‌های داخلی به این دلیل است که دولت توان پرداخت بدهی به بخش خصوصی را ندارد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: