نخست وزیر ایتالیا اظهارات اخیر سفیر آمریکا در رم را که گفته بود این کشور قرار است 5000 نیرو به لیبی بفرستد در حالی رد کرد که گفت الان زمان مناسبی برای این کار نیست.
کد خبر: ۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴        07 March 2016

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در جریان یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که این کشور در حال حاضر به دنبال اعزام نیرو به لیبی نیست.

این مصاحبه در حالی روز یکشنبه صورت گرفت که دو گروگان ایتالیایی از لیبی آزاد شده و به موطن خود بازگشتند. البته گمان می‌رود دو گروگان دیگر نیز که در لیبی و در بند داعش هستند،‌ کشته شده باشند.

"جینو پولیکاردو" و "فیلیپو کالکاگنو" از کارمندان یک شرکت ساخت و ساز ایتالیایی بودند که در غرب لیبی و توسط داعش ربوده شدند و روز یکشنبه به کشورشان بازگشتند.

دو گروگان دیگر به ضرب گلوله داعش روز چهارشنبه کشته شدند. البته دو گروگان آزاد شده اعلام کردند که توسط یک گروه تبهکار که به صورت مستقیم با داعش ارتباط نداشتند، نگهداشته شده بودند.

رنتزی ادامه داد: مادامی که من نخست وزیر هستم هیچ نیرویی برای مقابله با داعش به لیبی اعزام نمی‌شود.

این اظهارات از سوی نخست وزیر ایتالیا در پاسخ به مطالب اخیر "جان فیلیپس"، سفیر آمریکا در رم است که گفته بود ایتالیا احتمالا 5000 سرباز به لیبی می‌فرستد.

مقام‌های ایتالیایی گفته‌اند که این کشور 40 مامور مخفی در هفته‌های گذشته در لیبی دارد و قرار است 50 نیروی ویژه نیز به آنها بپیوندند. البته دولت رم در مقابل درخواست‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا در ارسال جنگنده‌ها و پهپادهای مسلح به منطقه و مقابله با داعش مقاومت می‌کند.

رنتزی در ادامه صحبت‌هایش گفت: ضرورتی برای دخالت وجود ندارد. البته ایتالیا خودش را کنار نمی‌کشد اما اوضاع در حال حاضر آنقدرها هم خوب نیست که ما بخواهیم دخالت کنیم. گزینه اعزام 5000 سرباز به لیبی بر روی میز مذاکره نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: